آفتاب

بسته شدن 17 سفارتخانه لیبی در جهان

بسته شدن 17 سفارتخانه لیبی در جهان

وزارت خارجه لیبی تصمیم گرفت 17 سفارتخانه این کشور در جهان را تعطیل کند و وظیفه حفاظت از منافع دولت لیبی در کشورهایی که سفارتخانه‌ها در آنها بسته شده است، به سفارتخانه‌های دیگر واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه لیبی اعلام کرد که تصمیم بر آن شده است تا 17 سفارتخانه لیبی در خارج از کشور در قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا بسته شود و ماموریت حفاظت از منافع کشور لیبی در کشورهایی که سفارتخانه‌ها در آن‌ها بسته شده است، به سفارتخانه‌های دیگر واگذار شود.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم از سوی نخست وزیر لیبی و بنا به گزارشی از سوی وزارت‌خارجه صادر شده است. اطلاعات بیشتری در خصوص این تصمیم ارائه نشد.

پیشتر یک دیپلمات در وزارت خارجه لیبی تصریح کرده بود که این وزارتخانه دو ماه قبل پیشنهادی را به نخست وزیر مبنی بر تعطیل کردن چندین هیات دیپلماتیک در خارج از کشور داده بود.

از سوی دیگر، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای درخصوص جلسات مذاکره در مغرب میان طرف‌های لیبیایی، حمایت خود را از مذاکرات به عنوان یک اصل و گزینه استراتژیک برای حل بحران لیبی اعلام کرد.

در همین حال، شبکه العربیه به نقل از منابع خود گزارش داد که ابو زهیر تونسی، یکی از سرکرده‌های داعش در شهر بنغازی لیبی کشته شده است. این شبکه جزئیات بیشتری را در این خصوص ارائه نکرد.

انتهای پیام

کد N773885

وبگردی