آفتاب

اسکان بیش از 24 هزار مسافر در همدان

اسکان بیش از 24 هزار مسافر در همدان

فرماندار همدان از ورود 24 هزار و 300 مسافر و اسکان آنها در محل‌های درنظر گرفته شده در همدان طی دو روز ابتدای سال خبر داد.

«علی تعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه‌ی همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: آخرین آمارها نشان می‌دهد در روز اول فرودین‌ماه 10 هزار نفر و روز دوم فروردین 14 هزار و 300 نفر وارد همدان شده و اسکان یافتند.

وی ادامه داد: برودت هوا و قرار گرفتن در ایام فاطمیه در ورود شمار مسافران به همدان تأثیر گذاشته است اما پیش‌بینی می‌شود با اتمام ایام فاطمیه تعداد و سرعت حضور مسافران در همدان بیشتر شود.

تعالی با ابراز رضایت از وضعیت خوب خدمات و امکاناتی که از سوی دستگاه‌های متولی در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکشنبه دوم فروردین‌ماه به علت وزش باد شدید بسیاری از بنرهای راهنمای مسافر کنده شد اما دیروز مجدداً شهرداری با بسیج نیروهای خود نسبت به نصب بنرها اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت نانوایی‌های کشیک مناسب است اما بازدیدها و بررسی‌ها نشان داد که بیش از ظرفیت اقدام به پخت نان کردند که دستور به تعدیل پخت دادیم.

وی با اشاره به کاهش قیمت مرغ یادآور شد: امسال کشیک‌های مراکز عرضه‌ی مواد پروتئینی کاملاً مشخص شده است.

فرماندار همدان در ادامه به برپایی بازارچه در سطح شهر برای عرضه سوغات همدان اشاره کرد و افزود: به‌عنوان مثال در میدان باباطاهر از دو روز گذشته بازارچه هایی تدارک دیده شده است هم‌چنین در ابتدای جورقان 10 کانکس آماده کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز تصادف خاصی در سطح شهرستان نداشتیم.

تعالی در بخش دیگری به علت عرضه دیرهنگام میوه‌های شب عید اشاره کرد و گفت: با توجه به اختلاف قیمت این میوه‌ها با سطح بازار و این‌که احتمال می‌دادیم با عرضه‌ی زودهنگام فرصت‌طلبان اقدام به خریداری و فروش این میوه‌ها با قیمت بیشتر در بازار کنند و مصرف کنند‌ه‌های واقعی از خرید باز بمانند، تصمیم گرفتیم دو سه روز مانده به ایام عید میوه‌ها را در 30 مرکز توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حجمی از این میوه‌ها را هم که تا روز گذشته در مراکز عرضه توزیع شدند را در چهار روز پایانی ایام تعطیلات نوروز توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N773839

وبگردی