آفتاب

آمریکا موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای آزمایش کرد

آمریکا موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای آزمایش کرد

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد، یک موشک بالستیک بین قاره‌ای از تاسیساتی در کالیفرنیا شلیک شده است و این آزمایش پیامی به جهان درباره توانایی‌های اتمی واشنگتن بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، طبق بیانیه نیروی هوایی آمریکا موشک‌ "مینتمن 3" اوایل روز دوشنبه از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است: با این پرتاب ما نه تنها روند فعالیت‌های موشکی خود را ارزیابی کردیم بلکه این اقدام تست سیستم تسلیحاتی موشک بالستیک بین قاره‌ای بود و این اقدام دیدگاه روشنی را به جهان مبنی بر موشک مینتمن 3 ارائه داد که توانایی انجام حملات کاملا دقیق به هر مکانی را دارد.

با توجه به عدم استفاده نیروی هوایی آمریکا از موشک‌های "پیس‌کیپر" تحت معاهده استارت 2، موشک میتمن 3 تنها موشک بالستیک بین قاره‌ای مستقر در زمین برای ارتش آمریکا محسوب می‌شود. کلاهک‌های حرارتی هسته‌ای W87 بر سر موشک‌های مینتمن 3 مستقر می‌شوند و این موشک‌های رهگیر، توانایی تخریب بالایی دارند. این آزمایش موشکی در شرایطی انجام می‌شود که مانورهای جنگی ناتو در شرق اروپا ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N773820

وبگردی