آفتاب
/دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی/

یک فعال سیاسی: وحدت و همدلی در کشور باید حول محور ولایت شکل بگیرد

یک فعال سیاسی: وحدت و همدلی در کشور باید حول محور ولایت شکل بگیرد

دبیرکل حزب سبز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حمایت و پشتیبانی مردم از دولت گفت: غرب به دنبال ایجاد شکاف در داخل کشور است.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با اشاره به انتخاب شعار "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" از سوی مقام معظم رهبری برای سال 94 اظهار کرد: امسال یکی از سال‌های حساس نظام است چرا که پس ازمذاکرات بسیار فشرده‌ای که با آمریکا و 1+5 داشتیم به نظر می‌رسد که غرب به دنبال ایجاد شکاف در داخل کشور است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: همان طور که در پیام نوروزی اوباما نیز آمده است، آن‌ها به دنبال سیاست تفرقه بینداز و حکومت‌کن هستند، غرب به دنبال این است که در میان ملت و دولت جمهوری اسلامی اختلافی عمیق ایجاد کرده و از این اختلاف به نفع خود بهره‌برداری کند.

دبیرکل حزب سبز گفت: برای اینکه ما بتوانیم در مقابل توطئه‌های دشمن مقابله کنیم نیاز است که همدلی و همزبانی میان دولت و ملت شکل بگیرد.

این فعال سیاسی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 با تاکید بر اینکه هر اتفاقی که بیفتد، چه توافق انجام بگیرد و چه توافق انجام نگیرد ما باید وحدت خود را حفظ کنیم اظهار کرد: شرط وحدت و همدلی میان ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران این است که این وحدت حول محور ولایت و رهبری شکل بگیرد نه حول محور خواسته‌های غرب.

وی ادامه داد: چنانچه نخواهیم تسلیم خواسته‌های غرب شویم، راهی جز توجه به استعدادهای درونی نداریم و این موضوع نیز زمانی محقق می‌شود که میان دولت و ملت‌مان وحدت و همدلی شکل بگیرد.

دبیرکل حزب سبز در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقابله با فشار اقتصادی بدخواهان گفت: نقشه راهی که مقام معظم رهبری برای عبور از بحران‌های موجود و گذر کردن از تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی ترسیم کرده‌اند این است که کشور بر ثروت‌های درونی و منابع درونی خود متکی باشد. چنانچه ما این مسیر را طی کنیم قطعا نه تنها از تاثیر تحریم‌ها کاسته می‌شود بلکه این تحریم‌ها نیز بی‌نتیجه می‌گیرد و غرب تمام اهرم‌های فشار خود علیه ما را از دست می‌دهد.

کنعانی مقدم همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم طرح انتقادات منصفانه و به دور از اهانت و روش‌های خشم‌آلود گفت: زمانی که رهبری می‌فرمایند که باید در کشور میان دولت و ملت همدلی و همزبانی باشد بدان معناست که ملت ایران نباید در جناح‌بندی‌های سیاسی به دنبال تنش و ایجاد درگیری باشند.

این فعال سیاسی افزود: در همین راستا باید هم دولت مستقر دولت نقدپذیر باشد و هم دلسوزان نظام در انتقادات خود از دولت مراقب باشند تا نقد‌شان باعث سوء استفاده دشمن برای ضربه زدن به نظام نشود.

دبیرکل حزب سبز در پایان اظهار کرد: باید در گفتمان سیاسی خود زبانی را به کار بگیریم که محبت و مودت را ایجاد کند و از به کارگیری زبان تلخ که باعث دلسردی و بریدن مردم و مسئولان از نظام می‌شود، جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

کد N773688

وبگردی