آفتاب

نوروز امسال یک چهارم ظرفیت هتل های فارس خالی ماند/آرامگاه حافظ3برابر سعدی بازدیدکننده دارد

نوروز امسال یک چهارم ظرفیت هتل های فارس خالی ماند/آرامگاه حافظ3برابر سعدی بازدیدکننده دارد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس از افزایش 10 درصدی ظرفیت اسکان مسافران نوروزی این استان خبر داد و در عین حال گفت: بیش از یک چهارم ظرفیت هتل های فارس خالی است.

مصيب اميري در گفت و گو با «خبرجنوب» اظهار داشت: ظرفيت اسكان مسافران نوروزي از 500 هزار نفر در نوروز سال قبل، به 550 هزار نفر در سال جاري رسيده است كه اين ظرفيت شامل اسكان در خوابگاه ها، ‌مراكز آموزشي، كلاس هاي درس، مهمانپذيرها، هتل ها، هتل آپارتمان ها، ‌سالن هاي ورزشي، چادرهاي مسافرتي و خانه هاي استيجاري مي شود.
وي گفت: در شيراز 50 هتل، 13 هتل آپارتمان، ‌135 ميهمانپذير و 1200 خانه استيجاري زيرنظر ميراث فرهنگي و گردشگري در كنار كلاس هاي مدارس، خوابگاه ها، مراكز آموزشي و ... آماده اسكان مسافران نوروزي هستند.
اميري كه معتقد است امسال تمايل مردم به استفاده از مكان هاي اسكان ارزان قيمت افزايش يافته است بيان داشت: اين امر باعث شده ظرفيت اشغال هتل ها پايين بيايد به گونه اي كه هم اكنون 28 درصد ظرفيت هتل هاي فارس خالي است. اين در حالي است كه پارسال بالغ بر 90 درصد ظرفيت هتل هاي اين استان پر بود.
وي گفت: امسال 1200 خانه مسافر به ظرفيت اسكان مسافران نوروزي اضافه شد كه مورد استقبال خوب مردم هم قرار گرفت و منازل مبله كه ظرفيت اسكان 15-10 نفر را دارند شبي 100 تا 150 هزار تومان كرايه مي روند.
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري فارس تاكيد كرد: در حال حاضر اسكان مسافران نوروزي در فارس مناسب همه نوع اقشار درآمدي مهيا شده و از كلاس هاي درس با شبي 20 هزار تومان تا هتل هاي 5ستاره آماده اسكان مسافران نوروزي است.
اميري خاطرنشان كرد: فارس به طور كامل آماده جذب گردشگران است و آمادگي اسكان 550 هزار نفر در هر شب را داريم.
وي با اشاره به افزايش ظرفيت اسكان مسافران نوروزي در فارس گفت: از 28اسفندماه 93 تا اول فروردين امسال بالغ بر 304 هزار نفر در فارس اسكان داده شدند كه اين رقم نسبت به آمار 281 هزار نفري مدت مشابه در سال قبل رشد 8 درصدي دارد.
طبق اظهارات اميري از 28اسفندماه پارسال تا اولين روز سال جاري هر شب به طور ميانگين 100 هزار نفر در فارس اسكان داده شدند.
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري فارس در بخش ديگري از مصاحبه خود به اقدام جديد اين اداره كل براي نصب دستگاه هاي كارت خوان در مراكز تاريخي و گردشگري استان خبر داد و افزود: امسال براي ارائه خدمات بهتر به مسافران و حذف پول از چرخه خريد بليط، 54دستگاه كارت خوان براي فروش بليط در اماكن تاريخي و گردشگري فارس نصب شد.
حافظيه ركورددار بازديد مسافران نوروزي
اميري در بخش پاياني مصاحبه خود به افزايش 28درصدي بازديد مسافران نوروزي از اماكن تاريخي و گردشگري فارس اشاره كرد و گفت: از 25اسفند پارسال تا اول فروردين امسال 224 هزار و 811 نفر از اماكن تاريخي و فرهنگي تحت پوشش اداره كل ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري فارس بازديد كردند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 28درصدي دارد.
به گفته وي حافظيه با 98 هزار و 352 بازديد كننده در رتبه نخست و بعد از آن مجموعه سعدي با 30 هزار و 531 بازديد كننده و تخت جمشيد با 29 هزار و 289 بازديدكننده در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

 

 

1717

 

کد N773587

وبگردی