آفتاب

نوری المالکی: الازهر قربانی داعش شد

نوری المالکی: الازهر قربانی داعش شد

العالم نوشت:

"نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق، الازهر را قربانی گروه تروریستی داعش توصیف کرد و گفت: بسیج مردمی، ابهت، شکوه و اراده عراق را احیا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری المالکی در مراسم حمایت از نیروهای پلیس و بسیج مردمی که در دانشگاه القادسیه برگزار شد، گفت: درحالی که دشمنان، در پی اجرای توطئه های جنایتکارانه خود بودند، "الحشد الشعبی" (بسیج مردمی) شکوه، ابهت و اراده عراق را احیا کرد.

وی افزود: در این میان، الازهر در دام داعش گرفتار شد و فوراً بیانیه هایی علیه بسیج مردمی عراق صادر کرد.

معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد: هر بار که آنها توطئۀ جدیدی را طراحی کردندد، ما با وحدت و همبستگی توانسته ایم آن را شناسنایی و خنثی کنیم. مسأله این است که دشمنان عراق، می خواهند ما را به دورۀ ذلت و بیچارگی برگردانند.

وی افزود: از زمان سقوط بت بزرگ، توطئه چینی دشمنان شروع شد و به جای این بت، گروههای تروریستی برای ما ساختند و آتش جنگ داخلی را برافروختند تا بتوانند عراق را شکست دهند، اما آنها شکست خوردند و همچنان شکست خواهند خورد.

نوری المالکی سپس همگان را به حمایت و پشتیبانی از بسیج مردمی و همراهی با آن فراخواند، زیرا "بسیج مردمی، در یکپارچه سازی عراقی ها و دفن طائفی گری سهیم بود."

وی همچنین همگان را از گوش فرا دادن به صداهای ناهنجاری که در تلاش برای خدشه دار کردن به پیروزی های این نیروهای مردمی هستند، برحذر داشت.

وزارت امور خارجه عراق هفدهم ماه مارس، سفیر مصر در بغداد را فراخواند و یادداشت اعتراض عراق به موضعگیری های الازهر در قبال بسیج مردمی را به وی تحویل داد.

الازهر مصر، در پی آزادسازی مناطق اشغالی عراق از دست داعش و محاصره شماری از داعشی ها در تکریت؛ علیه بسیج مردمی عراق واکنش نشان داد و آنها را متهم به خشونت طائفه ای در جریان عملیات نظامی کرد.

4949

 

کد N773536

وبگردی