آفتاب

هشدار نماینده سازمان ملل به سلب مشروعیت از عبدالله الثنی/تمدید مذاکرات لیبی

هشدار نماینده سازمان ملل به سلب مشروعیت از عبدالله الثنی/تمدید مذاکرات لیبی

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی ضمن متهم کردن نخست وزیر لیبی به ایجاد کارشکنی در روند مذاکرات میان طرف‌های لیبی در مراکش، تهدید کرد که در صورت ادامه اقدامات وی مشروعیت بین‌المللی از وی و دولتش سلب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، برنادینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی ضمن انتقاد از حملات نیروهای نظامی وابسته به دولت عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی به طرابلس پیش از آغاز دور دوم مذاکرات کشور اعلام کرد که اقدامات اخیر عبدالله الثنی، وی و دولتش را خارج از چارچوب مشروعیت بین المللی قرار می‌دهد.

برنادینو لیون، هشدار داد در صورتی که عملیات نظامی زمینی در طرابلس ادامه پیدا کند جامعه بین‌الملل اقداماتی را علیه وی اتخاذ خواهد کرد و بروز چنین اتفاقی پیامدهای خطرناک را در کشور به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: خطر گروه‌های تروریستی همچون داعش و انتشار گسترده آن‌ها به دلیل نبود یک دولت مرکزی مقتدر، روز به روز بیشتر خواهد شد و تشکیل یک دولت وحدت ملی بهترین راه برای مقابله با تهدیدات در لیبی است.

برنادینو لیون تصریح کرد که روند مذاکرات میان طرف‌های لیبی که از روز جمعه در شهر "صخیرات" آغاز شده است امروز (دوشنبه) و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم که طرفین درگیر لیبی امروز و فردا بر سر تشکیل دولت وحدت ملی و اتخاذ اقدامات امنیتی لازم در کشور به توافق برسند.

برنادینو لیون افزود: سازمان ملل خواهان تسریع در روند مذاکرات لیبی طی روزهای آتی است و همواره معتقد است که راه حل نظامی در کشور کارساز نیست.

وی گفت: هیأت کنگره ملی لیبی مذاکراتی را در خصوص اتخاذ اقدامات امنیتی در کشور، کناره گیری شبه نظامیان و همچنین مساله تشکیل دولت وحدت ملی آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N773487

وبگردی