آفتاب

رژیم صهیونیستی: جنگ با حزب الله لبنان در جنوب سوریه حتمی است

رژیم صهیونیستی: جنگ با حزب الله لبنان در جنوب سوریه حتمی است

ایرنا نوشت:

نشریه مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی «انسایت» نوشت که درسال جاری میلادی شاهد نبردی شدید میان اسراییل و حزب الله لبنان در ارتباط با تحولات میدانی نبرد در جنوب سوریه خواهیم بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، انسایت دلیل شروع این نبرد را تلاش ارتش سوریه و حزب الله لبنان برای آزادسازی مناطق مرزی سوریه در قنیطره و جولان وسیطره کامل بر انها اعلام کرده است.

این نشریه صهیونیستی افزود:آرامش موجود بین حزب الله و اسراییل دلیلی بر تغییر« نقشه کلی منافع بین دو طرف» یا « رفتن دو طرف به سوی جنگ» نیست اما تحلیل و بررسی مولفه های موثر بر مبنای شرایط راهبردی نشان می دهد که اسراییل و حزب الله به سوی یک نبرد حتمی حرکت می کنند.

انسایت اضافه کرد: اگر چه به نظر می رسد اسراییل و حزب الله قصد رویارویی ندارند اما این نبرد بسیار نزدیک است و شاید چند گام دیگر به آن بیشتر باقی نمانده باشد.

این نشریه صهیونیستی با اشاره به اهتمام های حزب الله لبنان در این مرحله و جدول برنامه های آن که اکنون بر مقابله با سه چالش متمرکز شده است ، نوشت: حزب الله تلاش می کند تا با شرکت در جنگ سوریه از تهدید فزاینده گروه های تندرو مانند داعش و جبهه النصره بکاهد و مانع رسیدن آنها به لبنان بشود.

انسایت با اشاره به اهمیت گفت وگوی کنونی بین حزب الله و حزب جریان المستقبل ، افزود: هدف حزب الله از اهتمام به این گفت وگو یافتن راهی برای شکستن بن بست در پرونده انتخاب رییس جمهوری لنبان و تثبیت جایگاه خود در لبنان است.

این نشریه صهیونیستی با تاکید به اینکه « اسراییل با نگرانی زیاد تلاش های حزب الله برای تحکیم و تثبیت زیرساخت های خود در جولان را رصد می کند»، اضافه کرد: حزب الله هم سیطره گروه هایی مانند جبهه النصره بر منطقه جنوبی سوریه از جمله مرزهای جولان و القنیطره و پیش روی آنها به سوی شمال سوریه یعنی دمشق و مرزهای لبنان را تهدیدی راهبردی می داند.

انسایت با اعتراف به تغییر اوضاع میدان نبرد با گروه های تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره به نفع حزب الله و ارتش سوریه در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی، نوشت که « این وضعیت ، رویارویی نظامی اسراییل و حزب الله را حتمی کرده است».

درهمین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت هم به نقل از گادی آیزنکوت رییس ستاد ارتش صهیونیستی نوشت که « اسراییل برای تقویت نیروی دریایی خود به عنوان اولویتی مهم برای جنگ آینده اقدام می کند حال این جنگ درغزه با نیروهای مقاومت فلسطین و یا در جبهه شمالی با سوریه و حزب الله لبنان باشد.

4949

کد N773397

وبگردی