آفتاب

تأکید بشار اسد بر برگزاری نشست مسکو 2

تأکید بشار اسد بر برگزاری نشست مسکو 2

رئیس جمهوری سوریه طی دیداری با فرستاده ویژه روسیه بر اهمیت ادامه مذاکرات و هماهنگی‌ها میان مسکو و دمشق برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه طی دیدار با عظمه الله کولمحمدوف، فرستاده ویژه روسیه اعلام کرد که کشورش بر ادامه مذاکراتی برای به ثمر رسیدن تلاش‌های روسیه تاکید دارد و مهمترین اقدام در این مسیر توافق بر سر دستور العمل‌هایی است که چارچوب تلاش‌ها و روند مذاکرات را برای تحقق اهداف مورد نظر فراهم کند.

بشار اسد تصریح کرد: دولت و مردم سوریه به اقدامات و تلاش‌های روسیه برای حل بحران دمشق به ویژه در شرایطی که برخی کشورهای منطقه و غربی در حال ایجاد مانع تراشی در این مسیر هستند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، اعتماد کامل دارند.

از سوی دیگر عظمه الله کولمحمدوف، از توجه دولت سوریه به طرح‌های سیاسی و اقداماتی که در راستای منافع ملت این کشور است و همچنین تاکید دمشق بر متوقف ساختن خشونت‌ها در کشور، قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که موفقیت هرگونه اقدام سیاسی در سطح بین‌المللی، منوط بر اعمال فشار برکشورهایی است که مخالف حل بحران سوریه هستند و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که دو هیات سوری و ائتلاف مخالفان سوریه ششم ماه آوریل در مسکو دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N773385

وبگردی