آفتاب

آماده‌باش امنیتی در عدن و لحج

آماده‌باش امنیتی در عدن و لحج

ایسنا نوشت:

نیروهای وابسته به ارتش یمن و افراد مسلح پس از کنترل حوثی‌ها در بیشتر مناطق شهر تعز، در دو استان عدن و لحج حالت آماده باش امنیتی اعلام کردند.

عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه سران بین‌الملل و منطقه از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروی می‌کنند،آنان را به کار شکنی در روند توافق ملی و حل بحران کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، عبدالملک حوثی،‌رهبر جنبش انصارالله (حوثی های یمن) طی سخنانی اظهار کرد که سران کشورهای جهان و منطقه از جایگاه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن برای اجرای توطئه‌هایی که وحدت ملت یمن را در تمامی زمینه‌ها هدف قرار داده سوء‌استفاده می‌کند.

عبدالملک حوثی، جریان مذاکرات سیاسی در صنعا را امری تباه شده خواند و متعهد شد که تمام افرادی را که مسئول اجرای حملات تروریستی کشور هستند را تحت پیگیرد قرار دهد.

رهبر جنبش انصارالله، اعلام کرد که تصمیم وی مبنی بر بسیج نیروهای خود خصوصا در میان موج خشونت‌های اخیر کشور، مقابله با گروه تروریستی القاعده به ویژه گروه تروریستی داعش است که این گروه مسئولیت انفجارهایی را که به کشته شدن 130 تن در صنعا منجر شد، برعهده گرفته است.

عبدالملک حوثی ضمن انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد که این شورا تحت تاثیر کشورهایی است که برای دیگران نقشه‌های شوم طراحی می‌کنند.

وی افزود: سران کشورهای منطقه برای اجرای طرح‌های خود، مطیع اوامر و دستورات آمریکا هستند و سعی دارند اوضاع یمن را مانند لیبی آشفته کنند.

عبدالملک حوثی تصریح کرد: هدف قرار دادن مردم یمن تنها به زمینه سیاسی محدود نمی‌شود بلکه یمن از لحاظ اقتصادی نیز هدف دشمنان قرار گرفته است.

عبدالملک حوثی عنوان داشت: عربستان و قطر از تمام توطئه‌هایی که علیه کشورهای منطقه طراحی شده حمایت می‌کنند و سران سیاسی تأثیر گذار در منطقه سعی دارند از طریق منصور هادی به اهداف منفعت طلبانه خود برسند.

عبدالملک حوثی گفت: هدف از کند کردن روند مذاکرات و تعطیلی جریان سیاسی کشور به زانو در آوردن ملت یمن است.

رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد که هدف از بسیج نیروهایش، مقابله با چالش‌های موجود و حمایت از مردم یمن است و وی سعی دارد تا با ایستادگی درکنار ملت با اقدامات جنایتکارانه خارجی‌ها که از اوضاع کنونی یمن سوء استفاده می‌کنند، مقابله کند.

حوثی‌ها حسین خیران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را به جای محمود صبیحی به عنوان وزیر دفاع جدید انتخاب کردند.

5252

کد N773367

وبگردی