آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

دشمن‌شناسی ویژگی بارز حضرت فاطمه (س) بود

دشمن‌شناسی ویژگی بارز حضرت فاطمه (س) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، دشمن‌شناسی حضرت زهرا(س) را یکی ‌از ویژگی‌های آن حضرت دانست و گفت: ارادتمندان به آن حضرت در این عصر هم باید با تأسی از ایشان امام‌شناس،‌ زمان‌شناس و دشمن‌شناس باشند.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، بر لزوم ترویج فرهنگ فاطمی تأکید کرد و گفت: حضرت زهرا(س) دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فردی است که او را بهترین زنان بشریت کرده است.

وی افزود:‌ جایگاه سیده النساء‌العالمین تنها از این بابت که ایشان دختر پیامبر(ص)‌ هستند، نیست بلکه علاوه بر این حضرت زهرا(س) همسر ولایت و مادر امامت هستند که هر کدام از این صفات روشنگر شخصیت ممتاز این بانوی بزرگ اسلام است.

شکریان با اشاره به امام‌شناسی حضرت زهرا(س) بیان کرد: ولایت‌مداری حضرت فاطمه(س) حد و مرز نمی‌شناسد. ایشان هم امام خویش را شناخت و هم با گفتار خویش از او حمایت کرد و هم جان خود را در راه اثبات ولایت و حمایت از آن فدا کرد و مظلومانه به شهادت رسید و شهید راه امامت شد.

وی با بیان روایت معصوم(ع)‌ که فرمود: «هر که امام خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است»، ادامه داد:‌ شناخت شخصیت این بانوی فداکار اسلام که جان خود را در مسیر ولایت و در جهت عدم انحراف اسلام اهدا کرد، از طریق آیات و روایات بهترین راه برای پی بردن به شأن و شخصیت این بانوی نمونه اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، دشمن‌شناسی حضرت زهرا(س) را یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت دانست و اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) با وجود حضور بسیاری از صحابه پیامبر(ص)‌ اعم از مهاجر و انصار،‌ بصیرت حضرت زهرا(س)‌ در شناخت دشمن و مقابله با آن بی‌نظیر و عبرت‌آموز است.

وی افزود: در فضای غبارآلود سقیفه و خیانت برخی از صحابه در انحراف آنچه خداوند در قرآن آن را اکمال دین و اتمام نعمت بر پیامبر(ص)‌ عنوان می‌کند یعنی امامت، حضرت زهرا(ص) با دفاع جانانه و با استقامتی بی‌نظیر در دفاع از حکم صریح قرآن در مقابل خیانت دشمنان می‌ایستد و جان عزیزش را نیز فدا می‌کند.

شکریان تصریج کرد: پیامبر اکرم (ص) در چند مورد فرمودند «فاطمه بضعة منی ... »؛ یعنی فاطمه جگرگوشه و جگرپاره من است. هرکس او را اذیت کند، مرا اذیت کرده است و هر کس مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده است.

وی با اشاره جایگاه حضرت زهرا(س)‌ در آیات،‌ افزود: سوره کوثر و آیات زیادی مانند آیه تطهیر، مباهله، سوره انسان و ... در شأن و مقام اهل بیت(ع) نازل شده است، یکی از مهمترین آیات، آیات مباهله است که در آنجا به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س)‌ توجه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی ابعاد مختلف سیره زندگانی حضرت زهرا(س)‌ اظهار کرد: ارادتمندان به آن حضرت در این عصر باید با تأسی از ایشان امام‌شناس،‌ زمان‌شناس و دشمن‌شناس باشند.

انتهای پیام

کد N773284

وبگردی