آفتاب

امیرعبداللهیان: ایران از یمن در مسیر مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند

امیرعبداللهیان: ایران از یمن در مسیر مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه تاکید کرد: تهران قویا به مبارزه با تروریسم پایبند است و از یمن در مسیر مبارزه با تروریسم، تکمیل روند سیاسی و تحقق امنیت پایدار منطقه ای حمایت می کند.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: شورای همکاری خلیج فارس می‌تواند با کمک واقعی به تقویت گفت‌وگوی ملی یمنی - یمنی مانع اقدامات تروریستی و جنگ داخلی در یمن شود.

وی گفت: انتظار می‌رود هادی منصور رییس جمهور مستعفی به جای تکرار خطاها، با ایفای نقشی سازنده مانع تجزیه یمن و تبدیل شدن عدن به بهشت جدید تروریست‌ها شود.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: تروریسم، انصارلله و هادی منصور نمی‌شناسد. آنها ویرانی یمن و کشتار و نابودی همه گروه‌ها و کشورهای منطقه و جهان را هدف قرار داده‌اند. استفاده مجدد ابزاری برخی طرف‌ها از تروریسم در منطقه و به ویژه یمن خطایی راهبردی است که امنیت منطقه را بیش از پیش تهدید خواهد کرد.

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه تصریح کرد: گفت‌وگوی ملی در صنعا و یا هر مکان مورد توافق گروه های یمنی مورد تاکید ماست و تهران به رایزنی‌های منطقه‌ای و‌بین المللی خود برای تقویت روند سیاسی در سایه همکاری همه گروه های یمنی ادامه می دهد.

وی ادامه داد: همه باید در منطقه هوشیار باشیم و بدانیم که رژیم نامشروع اسراییل با اقداماتی خزنده و پیچیده حامی اصلی و مشوق تروریست‌هاست.

انتهای پیام

کد N773168

وبگردی