آفتاب

اشرف غنی رسما از رسیدن داعش به خاک افغانستان خبر داد

اشرف غنی رسما از رسیدن داعش به خاک افغانستان خبر داد

رییس جمهور افغانستان برای اولین بار اقرار کرد که گروه تروریستی داعش در کشورش نفوذ کرده است. این در حالی است که اشرف غنی سعی دارد تا برای کند کردن روند خروج نیروهای آمریکایی از کشورش به آمریکا برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در سخنانی اذعان کرد که گروه تروریستی داعش رقیبان خود را نابود می‌کند و مساله حضور فیزیکی این گروه تروریستی در عراق و سوریه نیست بلکه مساله اصلی تایید اقدامات این شبکه تروریستی در دیگر کشورهاست.

گرچه اشرف غنی از حضور داعش در کشورش خبر داده اما هیات سازمان ملل در افغانستان اعلام کرده که هیچ مدرکی در خصوص حمایت گسترده و روش‌مند نیروهای افغان از رهبران گروه تروریستی داعش در خاورمیانه وجود ندارد.

عبدالغنی که قرار است به واشنگتن برود، روز سه‌شنبه با باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دیدار می‌کند و سخنرانی در کنگره نیز در برنامه دیدار وی از افغانستان وجود داردو اشرف غنی تاکید کرد که نباید چشم خود را به روی خطر داعش بست.

تعداد نیروهای امنیتی افغان و شهروندانی که در جنگ با طالبان کشته شدند، در سال گذشته به رقم بی‌سابقه‌ای رسید.

اشرف غنی تصریح کرد: زمان جنگ با داعش نزدیک است و این جنگ که در بهار خواهد بود همزمان با قدرت گرفتن داعش در کشور بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: عملیات نظامی پاکستان علیه طالبان در داخل مرزهای خود، باعث شده تا شبکه‌های جهانی تروریسم مثل القاعده از آنجا خارج و وارد خاک افغانستان شوند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از رهبران طالبان که هم‌اکنون در حال جنگ با دولت این کشور هستند با اعضای گروه تروریستی داعش بیعت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N773089

وبگردی