آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

حبیبی: مذاکره‌کنندگان تاکنون خطوط قرمز نظام را مدنظر قرار داده‌اند

حبیبی: مذاکره‌کنندگان تاکنون خطوط قرمز نظام را مدنظر قرار داده‌اند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مذاکره‌کنندگان سعی‌شان بر حفظ حقوق ملت ایران بوده است و با چنین روحیه‌ای مذاکره کرد و به منافع نظام توجه داشته‌اند.

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: مسئولان ما باید این توصیه مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و متاسفانه اختیارات وسیعی در طرف 1+5 وجود دارد را مورد توجه قرار دهند و بدانند باید بنا را بر این بگذارند که با طرف غیرقابل اعتماد در حال مذاکره هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: رفتارهای این طرف غیرقابل اعتماد در 36 ساله اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اینطور بوده که همواره درصدد براندازی اصل نظام جمهوری اسلامی برآمده و علت اینکه تا به حال موفق نبوده‌اند و به مقصود خبیث‌شان نرسیده‌اند این نیست که نتوانسته‌اند، بلکه آنها نخواسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما طرف‌مان را درست تصویر کنیم و بدانیم با چه نیتی در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد بقیه اصل مذاکره با این فرض درست، تنظیم می‌شود و وقتی این فرض درست، مدنظر بود آن وقت استقلال و همه عزت و سایر خصوصیات جمهوری اسلامی حفظ خواهد شد.

حبیبی با تاکید بر اینکه مذاکره یک مذاکره پیچیده و طولانی است و افسرانی که نظام ما به میدان جنگ فرستاده تا به حال در کلیات توانسته‌اند خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی را مدنظر داشته باشند، گفت: مذاکره‌کنندگان سعی‌شان بر حفظ حقوق ملت ایران بوده است و با چنین روحیه‌ای مذاکره کرده‌اند و به منافع نظام توجه داشته‌اند حال اگر مذاکرات در این چارچوب ادامه پیدا کند احتمال اینکه آمریکایی‌ها به کاهش شرارت‌شان تن دهند بیشتر می‌شود چون آنها جز به منافع خودشان به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت:‌ راه مقابله با اینگونه شرارت، مقاومت سرسختانه مذاکره‌کنندگان با آمریکایی‌ها است.

انتهای پیام

کد N772941

وبگردی