آفتاب

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تسلیت‌ کری به فریدون

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تسلیت‌ کری به فریدون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اظهار تعجب خبرنگاری درمورد صدور بیانیه تسلیت از سوی این وزارتخانه به رییس‌جمهور ایران گفت: این بیانیه تنها در جهت اعلام تسلیت انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا ، جف راسکی سخنگوی وزارت خارجه این کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تسلیت جان کری وزیر امور خارجه این کشور به صورت حضوری و مستقیم به حسین فریدون مشاور رییس جمهور که در لوازن سوئیس به سر می‌برد گفت: یکی از اعضای تیم هسته‌ای ایران که برادر حسن روحانی رییس جمهور این کشور است مادر خود را روز گذشته از دست داده است و تسلیت جان کری دراین باره بوده است.

وی در برابر تعجب خبرنگار ازاین اقدام آن را طبیعی دانست و افزود: بیانیه صادر شده برای ابراز تسلیت تنها در همین راستا بوده است و وزیر امور خارجه کشورمان هفته جاری نیز مذاکرات فشرده خود را ادامه می‌دهد.

وی درباره روند مذاکرات گفت: ما با همتایان و شرکای 1+5 همکاری می‌کنیم و هماهنگ هستیم یکی از موضوعات مورد گفت‌وگو میان جان کری و همتایانش در سفر به لندن گفت وگو درباره گرد هم آمدن وزرای 1+5 در هفته آینده خواهد بود اما هنوز بیانیه یا اظهارنظر رسمی در این باره اعلام نشده است.

انتهای پیام

کد N772797

وبگردی