آفتاب

موضوع خروج نیروهای آمریکایی محور دیدار اوباما با سران افغانستان

موضوع خروج نیروهای آمریکایی محور دیدار اوباما با سران افغانستان

رییس جمهور آمریکا در دیدار روزهای آتی‌اش با رییس جمهور و رییس اجرایی دولت افغانستان، طرح‌هایش را برای کند کردن روند خروج نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2016 اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حال حاضر طرح‌های کنونی بر این پایه است که آمریکا تعداد نیروهایش را به 5500 تن تا پایان سال جاری در افغانستان کاهش دهد اما دولت آمریکا گفته است ممکن است که تعداد بیشتری از نیروها در این کشور باقی بمانند.

جف ایگرز، از اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا همچنان درصدد است که یک استراتژی خروج درازمدت را به اجرا بگذارد. براساس این استراتژی دفتر همکاری‌های امنیتی آمریکا در کابل تشکیل شده و حدود 1000 نیروی آمریکایی فراتر از 2016 در این کشور خواهند ماند.

ایگرز همچنین امکان ارزیابی مجدد ایفای نقش آمریکا پس از 2016 را منتفی ندانست و گفت: سوال درباره طرح‌های پس از 2016 بیشتر بر این مبناست که چگونه باید عمل کنیم و تا چه اندازه نیرو در این کشور داشته باشیم که همه اینها قرار است ضمن گفت‌وگو با رییس جمهور اشرف غنی و تیم وی مورد بررسی قرار گیرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از این تاکید کرده بود که اوباما و تیم امنیت ملی وی سرگرم بررسی تغییر روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و بستن پایگاه‌های آمریکا در این کشور پس از 2016 و با توجه به اوضاع امنیتی در این کشور هستند.

انتهای پیام

کد N772796

وبگردی