آفتاب

بررسی مسئله یونان در شورای اروپا

بررسی مسئله یونان در شورای اروپا

رهبران اروپایی روز پنجشنبه در بروکسل گردهم آمدند تا به مسئله یونان که متعهد شده است تا روزهای آتی یک سری اصلاحات را ارائه دهد، بپردازند.

رهبران اروپایی روز پنجشنبه در بروکسل گردهم آمدند تا به مسئله یونان که متعهد شده است تا روزهای آتی یک سری اصلاحات را ارائه دهد، بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز‌، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت طی بیش از سه ساعت جلسه که در حاشیه شورای اروپایی و به درخواست نخست وزیر یونان صورت گرفت، یونان تعهد داد که پیشنهادات اصلاحی کامل را به شرکای خود در روزهای آتی ارائه دهد.

وی در حالیکه که اذعان کرد نمی‌داند که بررسی پیشنهادات یونان چقدر طول خواهد کشید، ادامه داد در اولین فرصت باید برای جلسه‌ای در منطقه یورو برنامه‌ریزی شود.

در رابطه با این جلسه که تا نیمه‌های شب به طول انجامید نخست وزیر یونان کاملا مطمئن به نظر می‌رسید.

در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر شده، روسای شورای اروپایی و کمیسیون اروپا و منطقه یورو بار دیگر تکرار کردند که به توافق 20 فوریه پایبند هستند که مطابق آن مهلت بازپرداخت وام‌های آتن به طور موقت تمدید شده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه گفت که زمان دیگری برای از دست دادن وجود ندارد و به محض اینکه اصلاحات یونان ارائه شود به نحوی که با تعهدات یونان سازگار باشد، باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

در همین رابطه الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان گفت: من به این تغییرات خوش بین هستم و فکر می‌کنم که همه تلاش خواهند کرد که مسائل اقتصادی یونان هرچه سریعتر حل و فصل شود.

در این جلسه علاوه بر نخست وزیر یونان‌، فرانسوا اولاند،‌ آنگلا مرکل، رئیس بانک مرکزی اروپا‌، رئیس شوروی اروپا، وزیر اقتصاد هلند و رئیس منطقه یورو نیز حضور داشتند.

رئیس یورو گروپ نیز ابراز امیدواری کرد که این جلسه بتواند شروعی برای تلاش‌ها در جهت حل مساله بدهی یونان باشد.

وی پیش از جلسه اعلام کرد: ما باید تلاش کنیم تا به یک سری از اقدامات دست یابیم که تا سه ماه آینده قابل اجرا باشد.

مشکلات یونان و اوکراین از مهمترین مسایلی هستند که در نشست سران اتحادیه اروپا که پنجشنبه شب برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر یونان، در نشست سران اتحادیه اروپا بر مواضع خود در خصوص مشکلات مالی کشورش تاکید کرد، این در حالی است که تداوم بن بست در مذاکرات درباره نجات اقتصادی یونان بیش از هر زمان دیگری خطر خروج این کشور از منطقه یورو را افزایش داده است.

یک منبع دیپلماتیک اروپایی تاکید کرد یونان در دستور کار نشست سران اتحادیه اروپا گنجانده شده است اما واقعیت این است که بحران یونان از مدتی پیش به مسئله‌ای تبدیل شده که همه از آن صحبت می‌کنند.

سخنگوی شورای اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا دیدار میان الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و همچنین فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه را سازماندهی کرده است. صدر اعظم آلمان در نشست قبلی سران اروپا که اواسط فوریه برگزار شد، از پرداختن به مسئله یونان خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N772454

وبگردی