آفتاب

رهبر تاتارهای کریمه: غرب به تحریم‌هایش علیه روسیه ادامه دهد

رهبر تاتارهای کریمه: غرب به تحریم‌هایش علیه روسیه ادامه دهد

رهبر تاتارهای کریمه از غرب خواست تا تحریم‌های جدی و سنگین خود علیه روسیه را به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصطفی ژمیلوف ، رهبر تاتارهای کریمه که پس از الحاق این شبه جزیره به روسیه از سفر به کریمه منع شده است هشدار داد که اگر جنگ در کریمه آغاز شود این به معنای حذف تمام جمعیت تاتار کریمه است.

وی در یک کنفرانس خبری پیش از حضورش در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: هم‌چنان با جامعه مسلمانان 280 هزار نفری تاتارهای کریمه در تماس است و می داند که این افراد در شرایط بسیار بد و حتی بسیار بدتری از زمان اتحادیه جماهیر سابق زندگی می‌کنند.

وی رفراندوم سال گذشته که منجر به الحاق کریمه به روسیه شد را دروغین و جعلی خواند و گفت که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر تنها 20 درصد از مردم کریمه در صورت برگزاری رفراندوم جدید به الحاق مجدد به روسیه رای خواهند داد.

رهبر تاتارها با ارائه تصویری تاریک از مردم کریمه گفت: مردم این منطقه هم‌چنان می‌خواهند که بخشی از اوکراین باشند. نقض حقوق بشر به شدت جریان دارد. کریمه یک منطقه توریستی است، اما در حال حاضر تبدیل به یک پایگاه نظامی شده است.

ژمیلوف گفت که مجلس تارتارها که توسط دولت مردان روسیه منحل شد هم‌چنان خارج از کریمه به کار خود ادامه می‌دهد و از تاتارها می‌خواهد که سرزمین مادری خود را حفظ کرده و در کریمه بمانند.

نشست روز پنجشنبه شورای امنیت درباره کریمه غیر رسمی بود و الزامی برای اعضا جهت مشارکت نبود.

انتها‌ی‌ پیام

کد N772444

وبگردی