آفتاب

موسیقی لرستان در تاجیکستان طنین‎انداز می‎شود

موسیقی لرستان در تاجیکستان طنین‎انداز می‎شود

رییس انجمن موسیقی استان لرستان گفت: به مناسبت عید نوروز یک گروه موسیقی از استان لرستان در کشور تاجیکستان به‎روی صحنه می‎رود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، امین عباسیان افزود: برگزاری جشن نوروز در کشورهای فارسی‌زبان شکوه و ویژگی خاصی دارد، از این‎رو اجرای موسیقی لری نیز با توجه به پتانسیل‎های منحصر به‎فردش می‎تواند شکوه این مراسم کهن را دوچندان کند.

او با اشاره به این‌که شکوه جشن نوروز در تاجیکستان با موسیقی لرستان طنین‎انداز خواهد شد، اظهار کرد: گروه موسیقی زاگرس به خوانندگی سیف‌الدین آشتیانی و هنرنمایی احسان عبدی‎پور (سرنا)، شهاب خاکسار (تنبک) و رضا عباسیان (کمانچه) در کشور تاجیکستان به اجرای برنامه می‎پردازد.

رییس انجمن موسیقی استان لرستان تصریح کرد: این گروه بنا به دستور مدیرکل امور استان‎ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به تاجیکستان اعزام شد.

عباسیان اضافه کرد: پیگیری‎های بی‎وقفه دکتر حنان مدیرکل و فرید رحمتی سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای تأمین مالی این گروه و حمایت‎های مهندس بازوند استاندار لرستان ستودنی بود.

انتهای پیام

کد N772440

وبگردی