آفتاب

نتانیاهو تشکیل کشور فلسطین را قبول ندارد

نتانیاهو تشکیل کشور فلسطین را قبول ندارد

بنیامین نتانیاهو پس از پیروزی‌ حزبش در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی مواضعش درباره تشکیل کشور فلسطینی را به نوعی تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین روز کمپین انتخابی‌اش گفته بود تا زمانی که وی نخست وزیر باشد تشکیل کشور فلسطین منتفی خواهد بود، ولی به نظر می‌رسید که این اظهارات تنها با هدف جمع‌آوری رای از افراط‌گرایان حامی‌اش بوده است؛ اظهاراتی که واکنش‌های صریح و تند غرب و واشنگتن را به دنبال داشت، اما نتانیاهو در یک گفت‌وگوی تلویزیونی پس از پیروزی حزبش در انتخابات گفت که اگر شرایط منطقه بهبود یابد به راه حل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین پایبند است.

وی با این حال در گفت‌وگو با شبکه MSNBC مجددا تاکید کرد: من سیاست خود را تغییر نداده‌ام. من هرگز از سخنانم بر نمی‌گردم.

نتانیاهو همچنین به حضور نیروهای داعش در سراسر منطقه اشاره کرد و گفت: اگر ما منطقه‌ای را به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بدهیم، این مناطق به دست شبه نظامیان خواهد افتاد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: من به دنبال راه حل "یک کشوری" نیستم. من صلحی پایدار بر اساس راه حل "دو کشوری" می‌خواهم، اما این امر تغییراتی را می‌طلبد. هر منطقه‌ای که در خاورمیانه تخلیه و خالی بماند توسط شبه نظامیان تندرو تسخیر می‌شود.

وی گفت: در هر صورت اگر صلح می‌خواهید باید از رهبری فلسطین بخواهید روابطش را با حماس قطع کند و وارد یک مذاکرات سازنده و معقولانه با اسرائیل برای یک صلح قابل دسترسی شود. شما باید مذاکرات واقعی با کسانی را داشته باشید که به صلح پایبندند و ما هستیم! اکنون زمان آن است که ما شاهد فشار بر روی فلسطینی‌ها برای نشان دادن تعهد واقعی‌شان باشیم.

یک روز پیش از انتخابات، نتانیاهو به اسرائیلی‌ها گفته بود که کشور فلسطین در دوره وی تشکیل نخواهد شد، چرا که شرایط منطقه این اجازه را نمی‌دهد.

نتانیاهو در این مصاحبه نیز گفت: هر کسی که این مساله را نادیده بگیرد مثل این است که سرش را در برف فرو کرده است و چپ گرایان اکنون همین کار را انجام می‌دهند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که اگر وی انتخاب شود کشور فلسطین تشکیل نخواهد شد؟ گفت: مطمئنا.

انتها‌ی‌ پیام

کد N772388

وبگردی