آفتاب

دیدار وزرای خارجه روسیه و عراق در مسکو

دیدار وزرای خارجه روسیه و عراق در مسکو

وزیر خارجه عراق در سفر خود به روسیه با سرگئی لاوروف در مسکو دیدار و با وی درخصوص آخرین تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کرد. لاوروف در این دیدار بر "همبستگی خود با عراق در مبارزه با تروریسم" داعش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در مسکو گفت: ما بارها شنیده‌ایم که نیروهای ائتلاف از داعش حمایت کرده و برای آن‌ها سلاح و تجهیزات فرستاده‌اند اما هنوز صحت این اخبار برای ما ثابت نشده است، نخست وزیر عراق نیز این مسئله را تکذیب کرده است ما اسناد ومدارکی در اختیار نداریم که صحت این مسئله را نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر صحت این مسئله ثابت نشود ما نمی‌گذاریم کسی با امنیت کشورمان بازی کند. ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم به ضرر کشور و شهروندانمان از داعش حمایتی به عمل آورد.

ابراهیم جعفری خاطرنشان کرد: اداره عملیات نظامی علیه داعش تنها به دست عراقی‌هاست و هیچ کشور خارجی در این مسئله مداخله نکرده است.

وی با بیان اینکه روند سیاسی در عراق بهتر از گذشته پیش می‌رود گفت: در حال حاضر ما اقداماتی اتخاذ کرده‌ایم و شکاف‌ها میان بغداد و اربیل پر شده است.

جعفری تصریح کرد: نیروهای پیش‌مرگ‌ و عشایر پیشروی خوبی را علیه داعش داشته‌اند و داعش در حال حاضر به طور واضح عقب نشینی کرده طوری که موجب تعجب همگان شده است.

وی افزود: باید به راهکاری سیاسی برای دور کردن منطقه از پیامدهای جنگ تکیه کرد. هیچ تفاوتی نیز در حل مشکلات منطقه چه در سوریه، یمن و یا دیگر کشورها وجود ندارد.

لاوروف نیز در این دیدار ضمن اعلام همبستگی با عراق در مبارزه با تروریسم و تاکید بر ارائه هرگونه کمک به این کشور، وحدت عراق و عدم مداخله در امور داخلی این کشور را خواستار شد.

وی با اعلام اینکه مسکو و بغداد بر اهمیت مشارکت ایران در تمامی تلاش‌ها برای حل مسائل منطقه توافق دارند گفت: همکاری نظامی با عراق همچنان ادامه دارد و این مسئله نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد.

لاوروف گفت: ائتلاف بین المللی با موافقت مقامات عراقی عملیات خود را انجام می‌دهد اما متاسفانه این عملیات در سوریه به این صورت نیست.

وی آمادگی کشور خود را برای همکاری با شرکای غربی در مبارزه با تروریسم اما براساس قانون بین المللی اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N772385

وبگردی