آفتاب

آخرین آمار از قربانیان داعش

آخرین آمار از قربانیان داعش

ایسنا نوشت:

شبه‌نظامیان تروریست داعش از ژوئن ۲۰۱۴ تا کنون بیش از دو هزار اسیر را در سوریه کشته‌اند. به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، بیش از نیمی از اسیران به قتل رسیده غیرنظامی بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش از زمان اعلام "خلافت" در ماه ژوئن سال گذشته (۲۰۱۴) حدود دو هزار اسیر را در سوریه کشته‌اند.

بیش از یک‌هزار و ۲۶۰ تن از قربانیان داعش غیرنظامی بوده‌اند. شش کودک و هشت زن در میان اسیرانی بوده‌اند که به دست شبه‌نظامیان افراطی داعش به قتل رسیده‌اند.

فعالان حقوق بشر هشدار می‌دهند که جان حدود 200 مسیحی که در شمال غربی سوریه زندانی نیروهای داعش هستند در خطر است.

دست کم پنج گروگان غربی و دو روزنامه‌نگار ژاپنی نیز جزو قربانیان داعش هستند. این عده همانند چندین سرباز سوری سر بریده شده‌اند. این گروه تروریستی در ماه فوریه ۲۰۱۵ برای نخستین بار یک خلبان جوان اردنی را که اسیر و محصور در قفس بود، زنده زنده سوزاند و فیلم آن را در اینترنت منتشر کرد. داعش از کشتارهای خود ویدیو تهیه و در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند.

در عراق، همسایه سوریه نیز که مناطقی از آن در کنترل داعش است، شبه‌نظامیان تروریست به طور مداوم اسرای خود را به قتل می‌رسانند. اما گزارشی راجع به شمار اسیران کشته شده توسط داعش در عراق در دست نیست.

داعش تنها در یک مورد 1700 دانشجوی دانشکده نظامی استان صلاح‌الدین عراق را که به اسارت گرفته بود، تیرباران کرد.

نیروهای داعش، طبق آخرین اخبار در این رابطه، چهار مرد را در شهر تکریت گردن زده‌اند، چون این مردان گروهی را در حمایت از نیروهای دولت عراق تشکیل داده بودند.

5252

کد N772233

وبگردی