آفتاب

اردوغان: من به اوباما درباره "اصلاحات بهداشتی" مشاوره دادم

اردوغان: من به اوباما درباره "اصلاحات بهداشتی" مشاوره دادم

اردوغان می‌گوید وی به باراک اوباما پیشنهاد اجرای اصلاحات بهداشتی معروف به "اوباما کر" را در راستای درخواست یک گردشگر آمریکایی داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاح یک مجتمع بهداشتی جزییات بیشتری از "مشاوره‌هایش" به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسائل بهداشتی را افشا کرد.

اردوغان گفت: با این حال اوباما به دلیل واکنش‌های منفی تنها موفق به اجرای بخشی از این طرح شد.

وی تاکید کرد که دیگر کشورها نیز درتلاش برای اجرای مدل موفق ترکیه در زمینه بهداشتی هستند.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: برای نماز جمعه به مسجد سلطان احمدآباد رفته بودم. تعدادی گردشگر آنجا بودند برخی از آنها می‌دانستند قرار است بزودی به آمریکا بروم از این رو از من درباره موفقیت‌های طرح‌های بهداشتی سوال کرده و از من خواستند در این باره با اوباما صحبت کنم. در واقع در آن زمان من با اوباما در این باره حرف زدم. البته واکنش‌های منفی در آمریکا وجود داشت که کار را برای اوباما سخت کرد. رئیس‌جمهور آمریکا فقط توانست بخشی از این مساله را حل کند.

اردوغان در ادامه گفت: مقام‌های کشورهای اروپایی که از ترکیه دیدار کردند نیز سیستم بهداشتی ما را مورد بررسی قرار دادند. آنها سعی کردند از ما الگوبرداری کنند. ما کمبودی نداریم؟ البته کمبودهایی هست اما در مسیری درست به سوی موفقیت حرکت می کنیم.

انتهای پیام

کد N772217

وبگردی