آفتاب

ساف: اسرائیلی‌ها به نژادپرستی و اشغالگری رای داد

ساف: اسرائیلی‌ها به نژادپرستی و اشغالگری رای داد

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) با اعلام ناخرسندی از نتایج انتخابات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، تاکید کرد که اسرائیلی‌ها به نژادپرستی و اشغالگری رای داده‌اند. این سازمان خواستار محاکمه اسرائیل در یک دادگاه بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کادر رهبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل شرکت‌کنندگان در این انتخابات را رای‌دهندگان به نفع "نژادپرستی و اشغال" خواند و تاکید کرد که آنها رای مخالفت با مذاکرات به صندوق‌ها ریخته‌اند.

یاسر عبد ربه، از اعضای رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین در این باره گفت: اسرائیلی‌ها نه به مذاکرات و همکاری با ما، بلکه به نژادپرستی، اشغال و ساخت شهرک‌ها رای داده‌اند.

وی گفت: شهروندان اسرائیلی که به بیماری "نژادپرستی، اشغال و ساخت شهرک در مناطق اشغالی" مبتلا هستند به ادامه این روند رای داده‌اند. در مقابل ما برخوردی طولانی و سخت علیه اسرائیل قرار دارد.

این عضو رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین خواستار آن شد که همکاری‌های امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل به کلی پایان یابد و پرونده تل‌آویو به خاطر ساخت شهرک‌ها و جنگ در نوار غزه در سال ۲۰۱۴ به دادگاه بین‌المللی کیفری کشیده شود.

آوی پریمور، سفیر پیشین اسرائیل در آلمان نیز اعلام کرده است که مذاکرات صلح خاورمیانه با پایان انتخابات در اسرائیل و اعلام پیروزی بنیامین نتانیاهو، به شدت آسیب خورده است. او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "فونیکس" آلمان دیدگاه خود را در این باره بیان کرد.

سفیر پیشین اسرائیل در آلمان درباره ارتباط با نتانیاهو نیز گفت: او اکنون از نظر ایدئولوژیکی قدرت گرفته و با تاسیس کشور مستقل فلسطین مخالفت می‌کند. نتانیاهو از این پس "سیاست مرحله‌ای" قبول حقوق فلسطینیان را دنبال خواهد کرد.

آوی پریمور در ادامه گفت: نتانیاهو برای تحقق این سیاست به ساختن شهرک‌های بیشتری در اراضی اشغالی نیازمند است و با کوشش او برای یافتن ائتلاف‌های سیاسی راست "مذاکراتی واقعی و صادقانه با فلسطینیان" غیرممکن خواهد شد.

نتانیاهو در پایان مبارزات انتخاباتی مخالفت خود را با تاسیس کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل به عنوان راه حل بحران خاورمیانه اعلام کرد و گفت که شهرک سازی را در صورت پیروزی در انتخابات ادامه خواهد داد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو روز سه‌شنبه (۲۶ اسفند) با کسب ۳۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان اسرائیل٬ به پیروزی رسید. به این ترتیب بنیامین نتانیاهو می‌تواند برای چهارمین بار نخست‌وزیر اسرائیل شود.

اگر نتانیاهو بتواند آن‌طور که انتظار می‌رود حمایت متحدان راست‌گرای سنتی خود را جلب کند و کابینه جدید را تشکیل دهد٬ بیش از هر رهبر سیاسی دیگری در تاریخ اسرائیل حضور در مسند قدرت را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N772164

وبگردی