آفتاب

حیدر العبادی: تکریت در مشت ماست

حیدر العبادی: تکریت در مشت ماست

نخست وزیر عراق ضمن قدردانی از سفارشات مرجعیت دینی درخصوص دعوت به مبارزه با تروریسم اعلام کرد : آزادسازی تکریت نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با برخی فرماندهان و مسئولان امنیتی این کشور گفت: عملیات نظامی در چندین محور در استان‌های صلاح الدین و الانبار برای ریشه کن کردن داعش از عراق ادامه دارد و ما به آزادسازی تکریت نزدیک شده ایم.

العبادی خاطرنشان کرد: برخی توطئه‌گران هستند که تلاش می‌کنند از طریق تبلیغات میان عراقی‌ها اختلاف ایجاد کنند و این افراد برای عراق خیر و خوبی را نمی خواهند.

وی تصریح کرد: عملیات صلاح‌ الدین به روال طبیعی خود پیش می‌رود. آزادسازی صلاح الدین نزدیک است و این عملیات تجلی‌گر همبستگی ملی مردم و نیروهای ارتش عراق است.

العبادی وارد شدن عراق به درگیری منطقه‌ای را رد کرد و گفت: ما تسلیم فشار هیچ طرفی نمی‌شویم و تنها برای تحقق آرزوها و آرمان‌های مردم خود تلاش می‌کنیم.

وی سفارشات آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان درخصوص دعوت به مبارزه علیه داعش را ستود و گفت: جنگ ما جنگ درگیری عراق با نام حق با تروریست‌های داعش که باطل محسوب می‌شوند است و به امید خدا ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

از سوی دیگر سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق درخصوص آمادگی برای آغاز جنگ آزادسازی موصل بحث و گفتگو کرد.

دو طرف درخصوص پرونده آوارگان عراقی نیز تبادل نظر و بر لزوم همکاری میان اربیل و بغداد در دیالی و نینوا تاکید کردند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز اعلام کرد: برقراری امنیت در الانبار مسئله‌ای اساسی برای آغاز عملیاتی است که برای باز پس گیری موصل در استان نینوا انجام خواهد شد.

وی افزود: نیروهای عراقی ابتدا باید برای برقراری امنیت در الانبار تلاش کنند تا به مرکزی برای حمله علیه تروریست‌ها تبدیل نشود.

انتهای پیام

کد N772125

وبگردی