آفتاب

گزارشی از سرنگونی پهپاد آمریکایی در لاذقیه

گزارشی از سرنگونی پهپاد آمریکایی در لاذقیه

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

ارتش سوریه در دستاورد نظامی تازه ای یک پهپاد پیشرفته آمریکا از نوع quotation mark MPB1 quotation mark را در نزدیکی شهر ساحلی لاذقیه در شمال غرب سوریه سرنگون کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق ، وزارت دفاع آمریکا به طور تلویحی این خبر را تایید کرد و منابع نظامی این کشور هم گفتند : ارتباط با یک پهپاد این کشور که سه شنبه شب برفراز سوریه در حال پرواز بود ، قطع شد.
سرتیپ ترکی حسن کارشناس مسایل راهبردی سوریه در این خصوص گفت : سرنگونی این پهپاد آمریکا پیام روشنی بود ، مبنی بر اینکه ارتش سوریه همزمان آماده رویارویی با هرگونه ماجراجویی آمریکا و مزدوران تروریستی تکفیری مورد حمایت آن است.
برپایه این گزارش ، شبکه CNN آمریکا هم گزارش داد : هواپیمای بدون سرنشین ساقط شده در حومه لاذقیه از پایگاه اینجرلیک ترکیه به پرواز درآمده بود.
این پهپاد که لاشه اش در یازده کیلومتری شمال لاذقیه پیدا شد، مجهز به دو موشک ، قادر به چهل ساعت پرواز مستمر و بمباران اهداف زمینی متحرک و زرهی است.
تحسین حلبی کارشناس مسایل سیاسی هم گفت : آمریکا باید بفهمد که در سوریه راه بجایی نمی برد و نمی تواند هم مدعی راه حل سیاسی و گفتگو باشد و هم سیاست های گذشته را ادامه دهد.
این نخستین بار است که چنین پهپادی سرنگون می شود ، اما پدافند ارتش سوریه ماه دسامبر گذشته یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را در نزدیکی بلندیهای اشغالی جولان سرنگون کرد ؛ در ژوئن سال 2012 نیز یک فروند جنگنده اف 4 ترکیه در آب های ساحلی شهرلاذقیه سرنگون شد.
برپایه این گزارش ، در جبهه شمالی سوریه نیروهای ارتش امروز بر تمام منطقه حندرات در شمال غرب شهر حلب سیطره یافتند.
نبرد در حومه حلب میان ارتش و نیروهای مقاومت با گروه های تروریستی تکفیری پس از آن شدت گرفت که صدها تکفیری خارجی از خاک ترکیه وارد این منطقه شدند.

4949

کد N772094

وبگردی