آفتاب

آغاز مانور گسترده آمریکا - کره جنوبی

آغاز مانور گسترده آمریکا - کره جنوبی

تفنگداران دریایی آمریکا و کره جنوبی مانور گسترده مرکز فرماندهی خود را در داخل و اطراف شبه جزیره کره آغاز کردند، هدف از این مانور تقویت توانمندی‌های رزمی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، حدود 500 تفنگدار کره جنوبی و 1700 نیروی آمریکایی مستقر در جزیره اوکیناوای ژاپن از روز چهارشنبه مانور خود را آغاز کردند، این مانور تا روز یکشنبه و در شهر بندری پوهانگ در جنوب شرق کره و شهر اوسان در جنوب سئول ادامه خواهد داشت.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این مانور که دومین در نوع خود است دو کشور نحوه پاسخگویی به تهدیدها تحت سناریوهای مختلف را مورد بررسی قرار می دهند. .

ملوانان و تفنگداران دریایی آمریکایی از گروه بونهوم ریچارد و واحد 31 اعزامی تفنگداران دریایی مستقر در اوکیناوا ژاپن نیز در این مانور که در کره جنوبی به نام سسانگیونگ و در آمریکا به نام برنامه تبادل تفنگدار دریایی کره (کی ام ای پی) شناخته می شود، حضور خواهند داشت.

در ادامه بیانیه آمده است: «کی ام ای پی برای تقویت قابلیت فعالیت مشترک ما در عملیات آبی-خاکی بین نیروهای آمریکایی و کره جنوبی طراحی شده است که این به امنیت و ثبات در شبه جزیره کره و همچنین کل منطقه آسیا-اقیانوس آرام کمک می کند».

ابعاد این مانور در مقایسه با پارسال محدودتر شده است هر چند که این مانور نقطه اوج رزمایش مشترک هشت هفته‌ای آمریکا - کره جنوبی موسوم به فول ایگل است که دوم ماه مارس آغاز شد و قرار است 24 ماه آوریل پایان یابد.

رزمایش موسوم به کی ریزالو نیز اوایل ماه مارس آغاز شد؛ یک مانور پست فرماندهی شبیه سازی شده توسط رایانه که سناریوهای جنگی مختلف را تمرین می کرد و حدود 10 هزار نیروی کره جنوبی و هشت هزار و 600 نیروی آمریکایی در آن شرکت داشتند.

پارسال زمانی که آمریکا و کره جنوبی در حال انجام مانور سسانگیونگ بودند، کره جنوبی و کره شمالی به تبادل آتش نزدیک مرز دریایی مورد مناقشه خود پرداختند.

این مانورهای سالانه همواره باعث افزایش تنش های نظامی بین دو کره می شود.

انتهای پیام

کد N772066

وبگردی