آفتاب

ژنرال اودیرنو: برخی هم‌پیمانان آمریکا خواهان اعزام نیرو به سوریه هستند

ژنرال اودیرنو: برخی هم‌پیمانان آمریکا خواهان اعزام نیرو به سوریه هستند

رئیس ستاد ارش آمریکا از تمایل احتمالی برخی از هم‌پیمانان آمریکا در جنگ علیه داعش برای اعزام نیروی نظامی به منظور حمایت از مخالفان سوری همزمان با آماده شدن "ارتش شورشیان" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال ری اودیرنو، رئیس ستاد ارتش آمریکا در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت: برخی از هم‌پیمانان آمریکا در جنگ علیه داعش در سوریه شاید برای اعزام نظامیان خود به منظور همراهی و حمایت از نیروهای مخالف سوری که ائتلاف برای آموزش و بازگرداندن آنها به سوریه برنامه ریزی می کند، آمادگی داشته باشند.

وی افزود: ارتش بخوبی آگاه است که مخالفان سوری احتمالا هنگام بازگشت به کشورشان به کمک و حمایت نیاز دارند و اکنون ما در حال بررسی بهترین راه برای ارائه این کمک هستیم.

اودیرنو در واکنش به این سخنان که نیروهای طرفدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ممکن است بلافاصله برای از بین بردن نیروهای مخالفی که ائتلاف آنها را آموزش می‌دهد تلاش کند، گفت: ما درباره مناطقی که این نیروهای مخالف به آنجا اعزام می‌شوند و عملیاتی که انجام خواهند داد نهایت دقت را خواهیم داشت.

ژنرال آمریکایی تاکید کرد: ما استفاده از این نیروهای آموزش دیده را بررسی می کنیم ، معتقدم در خصوص چگونگی استفاده از آنها باید بسیار مراقبت باشیم. معتقدم برخی از ابزارهای حمایتی که برای کمک به آنها ضروری خواهد بود وجود خواهد داشت.

اودیرنو نوع این ابزارهای حمایتی را مشخص نکرد اما این عبارت معمولا برای نظامیانی که ماموریت اطلاعاتی ، شناسایی ، کمک پزشکی ، ارتباطی و دیگر ماموریتهای حمایت از عملیات رزمی را انجام می دهند، استفاده می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف از تاسیس این نیروی مخالف مقابله با افراط‌گرایان است هم‌پیمانان ابتدا تلاش خواهند کرد از آنها در مناطقی استفاده کنند که احتمال حمله نیروهای دولتی به آنها کم است.

ارتش آمریکا ماه گذشته روند گزینش اعضای مخالفان سوری را که به آموزش نظامی در پادگان‌های درحال تاسیس در حدود چهار کشور منطقه خواهند پیوست آغاز کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت همپیمانان تاکنون حدود دو هزار مخالف سوری را برای آموزش مشخص کرده‌اند.

کشورهای ائتلاف امیدوارند سالانه بین 5 تا 5 هزار و 500 نفر از مخالفان سوری را آموزش دهند.

انتهای پیام

کد N772044

وبگردی