آفتاب

اپوزیسیون برزیل بازجویی از رئیس جمهور را در پرونده فساد خواستار شد

اپوزیسیون برزیل بازجویی از رئیس جمهور را در پرونده فساد خواستار شد

مهمترین حزب اپوزیسیون برزیل اعلام کرد، این حزب از دادگاه عالی می‌خواهد تا دست داشتن دیلما روسف، رئیس جمهوری این کشور را در پرونده فساد شرکت نفتی دولتی برزیل بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام یک روز پس از اعلامیه دادستان مبنی بر متهم بودن یکی از اعضای عالی رتبه حزب روسف به فساد و پول شویی صورت گرفت.

دادستانان می‌گویند که این عضو حزب کارگران از دریافت مبالغی به نفع حزب به عنوان رشوه مطلع بوده است. با این حال روسف به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت بین سال‌های 2003 تا 2010 این ادعا را رد می‌کند.

در حال حاضر روسف با موج رو به افزایش خشم عمومی درباره این پرونده فساد مواجه است. راهپیمایی یک میلیون نفره در چندین شهر برزیل در روز یکشنبه گواهی بر این مدعاست. بعضی معترضان در این تجمعات خواستار استیضاح روسف بودند.

در همین حال رئیس حزب اپوزیسیون دولت که با اختلاف اندکی انتخابات پیشین ریاست جمهوری را به روسف واگذار کرد طی بیانیه‌ای اعلام کرد، حزب او به گروه‌های دیگری که قرار است روز چهارشنبه با رئیس دادگاه عالی دیدار کنند خواهند پیوست. گفته می‌شود این احزاب قرار است در این دیدار بررسی دست داشتن روسف در فساد اخیر را درخواست کنند.

این در حالی است که دادگاه عالی در حال حاضر 34 تن از سیاستمداران وقت از جمله سخنگوی کنگره را به دلیل دریافت رشوه، تحت بازجویی قرار داده است. با این حال نام روسف هنوز در بین این اسامی نیست.

پیشتر رئیس دادگاه عالی اعلام کرده بود، هیچ گونه شواهد و مدرکی برای بازجویی از روسف وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N771926

وبگردی