آفتاب

آزادی مخالف شناخته شده دولت ونزوئلا

آزادی مخالف شناخته شده دولت ونزوئلا

مرد ونزوئلایی که سال گذشته بازداشت وی در جریان اعتراضات ضددولتی با محکومیت بین‌المللی گسترده‌ای روبه‌رو شد، از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه عالی ونزوئلا اواخر روز سه‌شنبه "کریستیان هولداک" را به قید وثیقه آزاد کرد. پیش از این وی در کنار "لئوپولدو لوپز" زندانی ضددولتی سرشناس دولت ونزوئلا به اتهام تحریک خشونت‌ها در اعتراضات فوریه 2013 محاکمه شده بود.

وکیل هولداک با اعلام آزادی موکلش گفت که پس از ارزیابی‌های پزشکی مشخص شد که وی از افسردگی شدید رنج می‌برد و احتمال آسیب رساندن به خودش وجود دارد. طی روزهای اخیر هولداک اعتصاب غذا کرده بود تا مسئولان زندان به وضعیت وی رسیدگی کنند.

این معترض ضددولتی 34 ساله سه‌شنبه شب از ایستگاه پلیسی در شرق کاراکاس آزاد شد. وی که حدود یکسال در این مکان زندانی بود پس از آزادی با استقبال گروهی کوچکی از زندانیان سیاسی سابق روبه‌رو شد.

عفو بین‌الملل اخیرا خواستار آزادی هولداک به خاطر دلایل انسان دوستانه شده بود و بار دیگر سخنان وکیل وی را درباره اینکه هولداک غیرمنصفانه زندانی نشده و در دوران بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، بازگو کرد.

آزادی هولداک به قید وثیقه است و وی باید هر هشت روز خود را به دادگاه معرفی کرده و کشور را ترک نکند.

انتهای پیام

کد N771748

وبگردی