آفتاب

ارسال یک نامه آغشته به سیانور به کاخ سفید

ارسال یک نامه آغشته به سیانور به کاخ سفید

واحد مرکزی خبر نوشت:

رسانه های آمریکا سه شنبه از ارسال نامه ای آغشته به سم مرگبار سیانور به کاخ سفید خبر دادند که یکی دیگر از نشانه های سوءعملکرد سرویس مخفی این کشور محسوب می شود.

برایان لیری، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: « روز دوشنبه، شانزدهم مارس 2015 در بخش بازرسی نامه های ارسال شده به کاخ سفید یک پاکت دریافت شد. نتیجه آزمایش های بیولوژیکی اولیه از این پاکت منفی بود، اما آزمایش های شیمیایی که یک روز بعد انجام شد، نشان داد که پاکت آلوده به سم سیانور است.» وی گفت نمونه برای آزمایش های بیشتر به یک آزمایشگاه دیگر فرستاده شد.
با توجه به اینکه هنوز تحقیقات در این باره پایان نیافته است، سرویس مخفی آمریکا از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.
یکی از مقامات ناشناس پلیس آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت فردی که در بخش بازرسی ها نامه ها، این نامه را باز کرده است هیچ آسیبی ندیده است.

جوزف کلانسی مدیر سرویس مخفی آمریکا چند ساعت پیش در کنگره اذعان کرد که ماموران بخش بازرسی نامه هایی که به کاخ سفید ارسال می شود، معمولاً مشروبات الکلی مصرف می کنند. وی در عین حال تلاش کرد کنگره را متقاعد به اختصاص بودجه ای برای ساختن ماکت کاخ سفید در اندازه واقعی به منظور آموزش بهتر ماموران کند.

اعضای کنگره همچنین خواستار پاسخگویی کلانسی درباره عملکرد شرم آور اخیر ماموران سرویس امنیتی آمریکا شدند. دو تن از ماموران بلندپایه این نهاد چهارم مارس به علت زیاده روی در مصرف مشروبات الکلی، حین رانندگی به دیوارهای کاخ سفید برخورد کردند، اما نه بازداشت شدند و نه مورد آزمایش قرار گرفتند.

خبر اخیر درباره ارسال نامه آغشته به سیانور به کاخ سفید تازه ترین نمونه سوءعملکرد سرویس مخفی آمریکاست که وظیفه حفاظت از رئیس جمهور و دیگر مقامات بلندپایه کشور را بر عهده دارد. دسامبر پارسال نیز یک نفر با چاقو وارد ساختمان کاخ سفید شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این موارد موجب خشم برخی از اعضای کنگره شده است که از نقایص و سوءعملکرد سرویس مخفی آمریکا از جمله مواردی که در خارج از کشور رخ داده است به شدت نگرانند. از جمله رسوایی های سرویس مخفی آمریکا، رسوایی اخلاقی بیش از ده مامور در کلمبیا در سال 2012 است.

5252

کد N771734

وبگردی