آفتاب

رهبر کره‌شمالی نهم ماه مه به مسکو می‌رود

رهبر کره‌شمالی نهم ماه مه به مسکو می‌رود

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که رهبری کره‌شمالی قرار است نهم مه 2015 برای شرکت در مراسم پیروزی روسیه در جنگ دوم جهانی به مسکو برود و اگر این اتفاق بیفتد، نخستین سفر خارجی رهبری کره‌شمالی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به این مساله اشاره نکرد که آیا کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی این دعوت را می‌پذیرد یا خیر.

پیشتر، وزیر اتحاد مجدد کره‌جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفته بود که واژه «رهبر» می‌تواند به کیم یونگ – نام، رهبر صوری کره‌شمالی اطلاق شود. کرملین از 68 رهبر جهانی برای شرکت در مراسم پیروزی روسیه در جنگ دوم جهانی دعوت به عمل آورده است. 26 رهبر از قبل این دعوت را پذیرفته و همچنین روسای یونسکو و شورای اروپایی نیز قرار است به مسکو سفر کنند.

لاوروف ادامه داد: از میان افرادی که تایید کرده‌اند تا به مسکو سفر کنند می‌توان به شی جینپینگ رئیس‌جمهوری چین، روسای جمهور آفریقای جنوبی، مغولستان، ویتنام، رهبران کوبا و کره‌شمالی اشاره کرد. همچنین تعدادی از رهبران اروپا نیز چون یونان، قبرس، اسلواکی، جمهوری چک، صربستان، بوسنی و هرزگوین، ایسلند، مقدونیه، مونته‌نگرو و نروژ در این مراسم شرکت می‌کنند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: تصمیم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای حضور در این مراسم به تضعیف کمپین ضد روسی کمک می‌کند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت، روسیه همچنین از 16 تن از واحدهای نظامی خارجی برای شرکت در رژه پیروزی نهم مه 2015 در مسکو دعوت کرده است. 9 واحد تایید کرده‌اند که در این رژه شرکت می‌کنند.

15 هزار سرباز در سراسر میدان سرخ در 2015 رژه می‌روند که 50 درصد بیشتر از 2010 است. از سراسر روسیه نیز 78 هزار تن در رژه روز پیروزی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N771653

وبگردی