آفتاب
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خبر داد

ایجاد پژوهشکده مطالعات شهری

ایجاد پژوهشکده مطالعات شهری

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از برنامه‌ریزی برای تشکیل دو گروه مطالعات گردشگری و مطالعات زیست محیطی و تبدیل این سه گروه به پژوهشکده مطالعات شهری خبر داد.

مهدی ژیانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در حوزه پژوهش اظهار کرد: امسال در حوزه پژوهش مسیر روشن تری را در پیش گرفتیم و سال آینده به طور جدی در دو حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی فعال خواهیم شد و در همین راستا نیز سرمایه گذاری میان مدتی انجام شده تا در یکی دو سال آینده ساختار پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان شکل بگیرد.

وی به برنامه‌های پیش روی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در امر پژوهش اشاره کرد و افزود: در حال حاضر گروه مطالعات شهری در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان فعال است، اما در حال برنامه ریزی برای تشکیل دو گروه مطالعات گردشگری و مطالعات زیست محیطی هستیم تا در مجموع این سه گروه به پژوهشکده مطالعات شهری تبدیل شود.

وی با اشاره به نیاز اصفهان برای فعالیت در چنین گروه‌هایی افزود: اصفهان گرفتار پیامدهای شهر صنعتی است چرا که این امر حتی ممکن است گردشگری استان را تحت تاثیر قرار دهد زیرا شهری که قابل زیست نباشد مسئله گردشگری آن نیز منتفی خواهد بود.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه مساله مهمی که اصفهان با آن درگیر است پیامدهای شهر صنعتی و جذب گردشگر خواهد بود، ادامه داد: علاوه بر این موارد جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی و شیوع بیماری‌هایی که با آلودگی هوا مرتبط است نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا محتوای علمی برای تصمیمات کارشناسی استان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان دارای آزمایشگاه تشخیص طبی است، اما قصد داریم به سمتی برویم که در دو سال آینده آزمایشگاه تشخیص طبی بازوی اجرایی گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان شود تا علاوه بر خدماتی که به مردم ارایه می‌دهد کارکرد تخصصی پژوهشی پیدا کند.

ژیانپور با اشاره به یک دوره گذار در مدیریت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، افزود: از زمان استقرار مدیریت جدید جهاد دانشگاهی و مشخص شدن افق پیش رو شاهد جنب و جوش خاصی در مدیران و اعضای این واحد هستیم و برای نخستین بار یک برنامه سه ساله منسجم در همه بخش‌ها تدوین شد.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در چهار سال گذشته حرکتی رو به جلو داشت که امیدوار بودیم در سال 1393 نیز به همین روال طی شود، اما شیب درآمدزایی در سال 93 کمتر بود که متاسفانه بخش زیادی از آن به دلیل وقفه یک ساله در تعیین مدیریت این بود که باعث شد ساختارها راکد بماند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه این کندی و توقف در برنامه‌ها به دلیل بلاتکلیفی جهاد دانشگاهی در حوزه مدیریت بود، اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده مشکلات جهاد در جذب منابع کمتر باشد.

انتهای پیام

کد N771647

وبگردی