آفتاب

سیسی ماه مه به مسکو می‌رود

سیسی ماه مه به مسکو می‌رود

یک روزنامه روسی اعلام کرد عبدالفتاح السیسی 9 مه (19 اردیبهشت) برای شرکت در جنبش هفتادمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی به مسکو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه ایزوستیا روسیه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر 9 مه(19 اردیبهشت) جهت شرکت در مراسمی که به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیرشوروی بر آلمان نازی برگزار می‌شود به روسیه می‌رود تا در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این جشن شرکت کند.

در جشن پیروزی روس‌ها بر نیروهای نازی آلمان در میدان «سرخ» برگزار خواهد شد و بیش از 30 رهبر از کشورهای سراسر جهان در مراسم افتتاحیه این جشن در مسکو شرکت خواهند کرد.

همچنین این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت خارجه روسیه نوشت: پیش‌بینی می‌شود روسای کشورهای مصر، تاجیکستان، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، قرقیزستان، چین، ویتنام، کره‌شمالی، هلند، یونان و رژیم صهیونیستی در نهم مه به روسیه سفر کنند.

روسیه هر ساله روز نهم ماه مه را به مناسبت پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر نازی‌ها جشن می‌گیرد و در میدان "سرخ" شهر مسکو رژه نظامی برگزار می‌کند.

آلمان نازی بعد از ظهر روز هشتم ماه مه سال 1945 از اتحاد جماهیر شوروی شکست خورد و پس از آن دیگر هم‌پیمانان آلمان نیز تسلیم شدند.

انتهای پیام

کد N771629

وبگردی