آفتاب

دستگیری کهنه‌سرباز آمریکایی به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش

دستگیری کهنه‌سرباز آمریکایی به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش

یکی از کهنه سربازان نیروی هوایی آمریکا به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "تایرود ناتان وبستر پاف"، 47 ساله یکی از کهنه سربازان نیروی هوایی آمریکا دو ماه قبل پس از بازگردانده شدن به آمریکا در نیوجرسی توسط پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) دستگیر شد.

این کهنه سرباز آمریکایی در ژانویه 2015 از مصر به ترکیه رفت تا به داعش در سوریه بپیوندد اما مقام‌های ترکیه مانع وی شدند.

وی پس از ترک نیروی هوایی آمریکا برای یکسری شرکت‌ها در آمریکا و خاورمیانه به عنوان متخصص امور پرواز و هوانوردی کارکرد و چند هفته پس از اخراج از یک کمپانی در خاورمیانه تلاش کرد تا به داعش بپیوندد.

ماموران اف بی آی متوجه شدند که این مرد تبلیغات داعش را در صفحات اینترنتی دیده و واژه‌ها و عباراتی چون "کنترل مرز توسط داعش" را در اینترنت جستجو کرده است. اف بی آی دو کوله پشتی متعلق به این مرد را کشف کرده که محتویاتش دو قطب نما، یک چراغ قوه خورشیدی، یک ژنراتور خورشیدی، لباس‌های نظامی است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد که این مرد توسط هیات منصفه به تلاش برای ارایه تجهیزات با هدف حمایت از داعش و نقض قانون متهمشده است.

لورتا لینچ دادستان منطقه قضایی شرق نیویورک در بیانیه‌ای گفت: این مرد در آمریکا متولد و بزرگ شده اما علیه کشورش برخواسته و تلاش کرده تا به سوریه برود و به داعش بپیوندد.

وکیل این کهنه سرباز آمریکایی نیز گفت: اگر موکلم در جریان محاکمه گناهکار شناخته شود، با حداکثر 35 سال حبس رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام

کد N771588

وبگردی