آفتاب

تونس از انهدام چند شبکه‌ اعزام تکفیری‌ها به لیبی خبر داد

تونس از انهدام چند شبکه‌ اعزام تکفیری‌ها به لیبی خبر داد

وزارت کشور تونس از متلاشی شدن چند شبکه‌ اعزام نیرو به لیبی با هدف جنگ برای گروه‌های تکفیری و بازداشت ده‌ها تن در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در حالی که تونسی‌ها در حال گسترش حضور نظامی خود در نزدیکی مرز لیبی هستند، وزارت کشور تونس اعلام کرد: نیروهای امنیتی چهار گروهک یک شبکه تروریستی خطرناک را که در منطقه قیروان در زمینه جذب جوانان و دانشجویان و اعزام آنان به لیبی برای جنگیدن برای تروریست‌ها، فعالیت می‌کردند را متلاشی و 22 تن را بازداشت کردند.

مسئولان این وزارتخانه تاکید کردند که شبکه‌های تروریستی مذکور با تروریست‌های خطرناک تونسی که در لیبی فعالیت می‌کنند، هماهنگی تمام دارند و با همراهی افرادی از کشورهای مختلف بر پایگاه‌های آموزشی افراط‌گرایان نظارت دارند.

این وزارت افزود: ارتش و دستگاه امنیتی تونس 10 تن را در حالی که تلاش می‌کردند وارد لیبی شده و به گروه‌های تروریستی داخل این کشور بپیوندند، دستگیر کردند.

مقامات تونس از گسترش خشونت در لیبی و افزایش نفوذ گروه تروریستی داعش که از هرج و مرج و نبودن دولت مقتدر سوء استفاده کرده و برای گسترش فعالیت و نفوذ خود در دیگر مناطق شمال آفریقا تلاش می‌کند، نگران هستند.

تونس از زمان انقلاب چهار سال پیش خود که به سقوط زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری پیشین این کشور انجامید، عملیات گسترده‌ای را علیه گروه‌های مسلح از جمله انصار الشریعه آغاز کرد. انصار الشریعه با حمله به سفارت آمریکا و ترور دو تن از رهبران چپ‌گرای تونس در حدود دو سال پیش از سوی تونس به عنوان یک گروه تروریستی شناخته و معرفی شد.

پس از پیگیری‌های امنیتی تونس بیشتر رهبران انصار الشریعه از جمله ابوعیاض (سیف الله بن حسین) و احمد الرویسی که در ترور شکری بلعید، چهره سیاسی تونس دست داشتند، به لیبی گریختند.

حبیب الصید، نخست وزیر تونس در این باره گفت، تونس توان نظامی و امنیتی خود در مرز با لیبی را با هدف توقف ورود تکفیری‌ها به تونس و لیبی افزایش داده و تاکنون نزدیک به 400 تروریست را بازداشت کرده‌ است.

انتهای پیام

کد N771578

وبگردی