آفتاب

وجود بیش از 150 زندانی جرائم غیرعمد در زنجان

وجود بیش از 150 زندانی جرائم غیرعمد در زنجان

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان زنجان با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در سال 93 گفت: با وجود آزادی 153 نفری زندانیان غیرعمد، متاسفانه در حال حاضر 152 مددجوی واجد شرایط در حبس به سرمی‌برند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خلجی مدیر عامل ستاد دیه شعبه زنجان با انتقاد از عدم توجه مسئولان در ارتباط با مقوله ورود به زندان و خروج از حبس، اظهار کرد: در سال 93 با حمایت مسئولان قضایی و بهره مندی از اعتبارات دولتی تا تاریخ 25 اسفند ماه تعداد 153 نفر از محکومان جرائم غیر عمد این استان از زندان آزاد شده‌اند که تعداد 11 نفر از این افراد را محکومان نسوان تشکیل می‌دهند.

خلجی درباره مبلغ بدهی این افراد گفت: از محل کمک‌های مردمی با اهدای مبلغ 41 میلیارد ریال در راستای آزادی این زندانیان نیازمند واجد شرایط هزینه شده است.

خلجی با اشاره به فرآیند پیچیده دعوت از شاکیان و مراحل متعدد مذاکرات با طلبکاران گفت: اولیاء دم و شکات شریف پرونده‌ها خاضعانه دستان یاریگر این زندانیان آبرومند را فشرده و با گذشت رضایتمندانه خود از مبلغ 56 میلیارد ریال موجبات آزادی این افراد را تسهیل کرده‌اند.

وی با اشاره به موجودی زندانیان جرائم غیرعمد این استان گفت: در حال حاضر تعداد 152 زندانی بی بضاعت در زندانهای سطح این استان منتظر دستان یاریگر خیرین هستند که در صورت پرداخت مبلغ 93 میلیارد و 349 میلیون ریال موجبات آزادی آنها از زندان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

کد N771570

وبگردی