آفتاب

درخواست رئیس پارلمان عراق برای نشست سران عربی با هدف مقابله با تروریسم

درخواست رئیس پارلمان عراق برای نشست سران عربی با هدف مقابله با تروریسم

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که جهان عرب نیاز مبرمی به ارتباط میان کشورهای عربی و مذاکره برای دستیابی به طرحی جهت برون‌رفت از بحران کنونی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق عنوان داشت: بحران کنونی که کشورهای عربی با آن مواجه هستند وخیم‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و علت آن خطر تروریسم و نابسامان شدن وضعیت اقتصادی و به هم خوردن ثبات سیاسی و امنیتی در برخی از کشورهای عربی است.

جبوری از اتحادیه عرب خواست تا نقش بیشتری را در حل و فصل مسائل کشورهای عربی و ترسیم نقشه راه جدیدی برای مقابله با آنچه که در برخی از کشورهای برادر رخ می‌دهد ایفا کند و به این منظور نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کنند تا هدف دستیابی به راه‌های تضمینی را برای توقف خون‌ریزی‌ها دنبال کند.

وی از کشورهایی که سفارت خود را در بغداد نگشوده‌اند، خواست تا به این اقدام مبادرت ورزند چراکه این اقدام گامی مثبت است که با میزان تحولات در وضعیت امنیت عراق همخوانی دارد.

رئیس پارلمان عراق در دیدار با سفیران و روسای هیات‌های دیپلماتیک کشورهای عربی در عراق گفت: کشورهای عربی با مرحله سرنوشت‌ساز بسیار خطیر و حساس رودررو هستند که جدیت و در عین حال انعطاف بیشتری را می‌طلبد و این راه‌ها باید از دامان کشورهای عربی و به دور از هرگونه تاثیر خارجی باشد.

این مقام عراقی تصریح کرد: پس از اینکه عراقی‌ها برای مقابله با خطر گروه تروریستی داعش متحد شدند مردم عراق قوی‌تر و قدرتمندتر شده‌اند.

انتهای پیام

کد N771562

وبگردی