آفتاب

نخست‌وزیران ژاپن و ایتالیا به آمریکا می‌روند

نخست‌وزیران ژاپن و ایتالیا به آمریکا می‌روند

نخست‌وزیران ژاپن و ایتالیا قرار است ماه آتی میلادی برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن بروند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "شینزو آبه"، نخست‌وزیر ژاپن قرار است آوریل 2015 به آمریکا سفر کند اما تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده است.

"سوزان رایس"، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که نخست‌وزیر ژاپن یکی از دو رهبر آسیایی است که قرار است در سال جاری میلادی به ایالات متحده آمریکا سفر کند.

روز سه‌شنبه همزمان با دیدار و گفت‌وگوی سوزان رایس با دبیرکل دفتر امنیت ملی ژاپن، کاخ سفید اعلام کرد که اوباما به دنبال میزبانی از آبه در آوریل است.

رئیس جمهوری آمریکا آوریل گذشته میلادی به توکیو سفر کرده بود. شی جینپینگ رئیس‌جمهوری چین نیز قرار است سال جاری میلادی به آمریکا برود.

در همین حال، کاخ سفید نیز اعلام کرد که باراک اوباما قرار است 17 آوریل 2015 میزبان "متئو رنتسی"، نخست‌وزیر ایتالیا باشد و درباره مسائل مختلف جهانی با وی به گفت‌وگو بپردازد.

مسائل مورد بحث میان این دو مقام شامل تداوم اتحاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا، مساله روسیه و اوکراین، لیبی، اقدامات بین‌المللی برای مقابله با داعش، تحولات اقتصادی در اروپا، تعلیق شبه تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا و تغییرات جوی و امنیت در بخش انرژی است.

دیدار نخست میان رئیس جمهوری آمریکا و رنتسی زمانی صورت گرفت که اوباما سال گذشته میلادی به ایتالیا سفر کرد.

انتهای پیام

کد N771555

وبگردی