آفتاب

آخرین خبرها از پهپاد سرنگون شده در آسمان لاذقیه سوریه

آخرین خبرها از پهپاد سرنگون شده در آسمان لاذقیه سوریه

ایرنا نوشت:

روزنامه لبنانی السفیر به نقل از منبعی امنیتی نوشت که پهپاد آمریکایی سرنگون شده در آسمان شمال شهر بندری لاذقیه سوریه به مهمات آماده شلیک مجهز بوده است.

به گزارش ایرنا، السفیر در شماره روز چهارشنبه خود افزود: پدافند نیروی هوایی سوریه برای نخستین بار یک پهپاد آمریکایی را دیروز سه شنبه در آسمان شهر لاذقیه و نزدیک فرودگاه این شهر سرنگون کرد.

مقامات آمریکایی نیز اطلاعاتی ضدونقیض درباره سرنگون شدن هواپیمای شناسایی بدون سرنشین این کشور ارائه کرده اند.

در حالیکه یک مسئول آمریکایی قطع ارتباط پهپاد متعلق به این کشور در آسمان شهر لاذقیه سوریه را تایید کرده است، یک مسئول دیگر آمریکایی مدعی شده که نمی تواند سرنگونی آن را تایید کند.

پدافند هوایی سوریه بعداز اینکه نیروهای ارتش این کشور در بخشی گسترده از ریف شمالی لاذقیه وبه ویژه پایگاهی در بلندی راهبردی دورین در موازات شهرک سلمی مستقر شدند، توانسته است این هواپیمای شناسایی را سرنگون کند.

شهرک سلمی اردوگاه اصلی گروه های مسلح تروریستی است و این گروهها براحتی می توانند از طریق آن خود را به خاک ترکیه برسانند.

لاخبار دیگر روزنامه لبنانی هم نوشت ازسال 1983 میلادی تاکنون و به طور مشخص تر از زمان شروع بحران سوریه، این برای نخستین بار است که پدافند هوایی سوریه یک پهپد را سرنگون می کند یا دست کم تاکنون خبری از این دست اعلام نشده بود.

ین روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که ارتش سوریه در سال 1983 میلادی یک فروند هواپیمای آمریکایی را بر فراز منطقه بقاع لبنان سرنگون کرده است.

الاخبار تاکید کرد که سئوالات زیادی اکنون درباره ماموریت پهپد آمریکایی که دیروز بر فراز آسمان شهر لاذقیه سوریه سرنگون شد و همچنین پیامدهای آن، مطرح شده است.

این روزنامه لبنانی متذکر شد که خبرگزاری رسمی سوریه در خبر اولیه خود پهباد سرنگون شده را متعلق به « دشمن آمریکایی» خواند و بعداز لحظاتی نوشت « هواپیمای سرنگون شده دشمن» و نام آمریکا را حذف کرد.

لاخبار تاکید کرد که آیا پهپد شناسایی آمریکایی بدون هماهنگی با ارتش سوریه که معمولا از طریق عراق صورت می گیرد، وارد حریم هوایی این کشور شده و هدف آمریکایی ها از نقض حریم هوایی سوریه به ویژه این منطقه چه بوده است؟

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که اگر هدف پهباد گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره در ریف های حماه و ادلب بوده است چرا در این مسیر و بر فراز لاذقیه پرواز می کرد؟ شاید ماموریتی دیگر داشته است؟

الاخبار تصریح کرد: آیا پهپاد از پایگاه اینجرلیک ترکیه ، پایگاه هوایی انگلیس در قبرس ، ناو هواپیمابر و یا فلسطین اشغالی به پرواز در آمده و هدف آن آزمایش قدرت پدافند هوایی سوریه بود؟

براساس این گزارش مردم لاذقیه به ویژه ریف این شهر شاهد سقوط یک شیء در حال سوختن بودند که توسط موشکی سوری سرنگون شده بود و سرانجام نزدیک باغ های بین راس شمرا و دمسرخو به زمین اصابت کرد.

4949

کد N771539

وبگردی