آفتاب

لغو روادید ورود به اندونزی برای اتباع 30 کشور/ ایران به لیست بازنگشت

لغو روادید ورود به اندونزی برای اتباع 30 کشور/ ایران به لیست بازنگشت

ایرنا نوشت:

دولت اندونزی دریافت روادید (ویزا) برای 30 کشور جهان را از اوایل ماه آینده میلادی به منظور افزایش درآمد ارزی و گسترش صنعت گردشگری لغو می کند.

به گزارش ایرنا، سیاست لغو روادید و یا دریافت روادید در فرودگاه اندونزی تاکنون برای اتباع و گردشگران چین، ژاپن، کره جنوبی و روسیه اجرا می شد.

این سیاست جاکارتا در حالی اجرایی می شود که اندونزی از تیر ماه سال گذشته روادید بدو ورود فرودگاهی برای گردشگران ایرانی را درپی فشار استرالیا لغو کرد.

ایران از حدود سال 1385 خورشیدی (2005 میلادی) صدور روادید برای گردشگران اندونزیایی را لغو کرد تا به این ترتیب زمینه برای ورود گردشگر از این کشور مسلمان و نیز ترانزیت حجاج و عمره گزاران اندونزیایی فراهم شود.

دولت اندونزی نیز در مقابل قصد داشت در رقابت با دیگر کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا سهم بیشتری از بازار جهانی سفر و گردشگری را از آن خود کند و صدور ویزای فرودگاهی برای گردشگران ایرانی را در دستور کار خود قرار داد تا گردشگران بتوانند با دریافت این نوع روادید، حدود یک ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

حال به نوشته روز چهارشنبه رسانه های اندونزی، عارف یحیی، وزیر گردشگری این کشور اعلام کرده است در لیست کشورها برای لغو روادید به منظور ورود دستکم یک میلیون گردشگر خارجی جدید و افزایش درآمد ارزی (حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار) تجدید نظر می شود.

وی گفت سیاست لغو روادید که تاکنون برای چین، ژاپن، کره جنوبی و روسیه اجرا می شد به اتباع 30 کشور از جمله کانادا، مکزیک و آمریکا گسترش می یابد.

همچنین در این لیست کشورهای اروپایی مانند اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلیس دیده می شوند و علاوه بر نام آفریقای جنوبی، کشورهای خاورمیانه ای نیز از جمله بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی دیده می شوند.

هر چند نام نیوزیلند در لیست قرار دارد، اما نامی از استرالیا، کشور همسایه اندونزی که جاکارتا را برای پایان صدور روادید فرودگاهی ایرانیان تحت فشار قرار داد، وجود ندارد.

گردشگران این 30 کشور همچنان ملزم به پرداخت 35 دلار برای دریافت روادید 30 روزه پس از ورود به اندونزی هستند.

4949

کد N771538

وبگردی