آفتاب

افتخاری: رسانه ها عملکرد شفاف مجلس را منعکس کنند

افتخاری: رسانه ها عملکرد شفاف مجلس را منعکس کنند

اگر رسانه ها بتوانند انعکاس دقیق و شفافی از عملکرد مجلس داشته باشند سال اینده که سال انتخابات مچلس دهم است مردم به درستی تصمیم خواهند گرفت.

دکتر لاله افتخاری در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص این که مجلس نهم چه خانه تکانی برای ورود به سال جدید بایدانجام دهد گفت:مجلس درهف:ته اخر که نمی تواند کار خاصی داشته باشد،اما در ماه های اخر خانه تکانی خوبی انجام داد.

نماینده مردم تهران،ری وشمیرانات درمجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در ماه های اخر سال 93،چند قانون و مصوبه بسیارارزشمند داشت که یکی ازان ها تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود:ای کاش دولت این موضوع را درقالب لایحه می اورد تا ما بعضی از نکات دیگری را که باید در آن گنجانده می شد به تصویب می رساندیم و آن ها را دایمی می کردیم تا توسط شورای محترم نگهبان رد نمی شدند.

وی ادامه داد:در خصوص موضوعات قرآنی برخی از آن ها مصوب شده و بخشی ازآنها متاسفانه مصوب نشدند.

افتخاری بااشاره به عملکرد مجلس درمورد قانون امر به معروف و نهی از منکر از این مساله به عنوان یکی از افتخارات مجلس نهم یاد کردوگفت: این که بعد از 35 سال درنظام مقدس جمهوری اسلامی،به اصل 8 قانون اساسی یعنی قانون امر به معروف و نهی از منکرعمل کرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از افتخارت مجلس نهم که در سال 93 انجام داد، کاهش وابستگی بودجه سالیانه به نفت بود که وابستگی گام به گام به حداقل و در نهایت به صفر برسد.

وی افزود:اگر قطع وابستگی به نفت اتفاق بیفتد باعث می شود که دشمنان نتوانند ازاین موضوع را به عنوان ابزاری بر علیه ما استفاده کنند.

افتخاری باتاکید براینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به شرکت های دانش بنیان توجه جدی شود گفت:مجلس برای شرکت های دانش بنیان بودجه خوبی گذاشته که به اشتغال زایی در کشور نیز کمک خواهد کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی دیگر از قوانین خوبی که درچهار ماه اخیر مجلس وضع شد،رفع موانع رقابت پذیر بود که کارهای خوبی در این باره انجام گرفت ودر حال حاضر بخش خصوصی و تولید کنندگان ما باید روی آن ها سرمایه گذاری زیادی انجام دهند.

وی گفت:مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کرده اند که هم در قالب NGO و یا در قالب اشخاص صورت بگیرد.

افتخاری با اشاره به این که سرمایه گذاران باید بتوانندسرمایه های خودرا بدون دغدغه یا با کمترین مشکلات به همین مملکت بیاورند،خاطر نشان کرد:این امرباعث رونق تولید وتحقق اقتصاد مقاومتی می شودو کمک می کند به اینکه بخش مردمی خودشان فعال شوند و اشتغال زایی صورت بگیرد.

 وی ادامه داد:افزایش صادرات وکاهش واردات می تواند مشکلات اقتصادی کشور را به میزان زیادی حل کرده وگردش نقدیندگی براقتصاد مملکت تاثیر گذار خواهد بود و موجب اشتغال و رفاه مردم و استقلال کشورمی شود.

این نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:یکی دیگر از قوانین اخیر، تنظیم نظام جامع مالیاتی بود که منجر به کاهش فرار مالیاتی می شود که یکی از منابع ارزشمند پولی کشور است.

وی گفت:این قانون مالیاتی ما را به سمت عدالت بیشتر نزدیک می کند زیرا کارمندان ما پیش از دریافت حقوق، مالیات پرداخت می کنند امابسیاری از افرادی که گردش مالی بالایی دارند،مالیات پرداخت نمی کنند.

افتخاری با اشاره به موارد بالا این اقدامات را خانه تکانی مجلس دانست و گفت:خانه تکانی خوبی برای ورود به سال جدیددرمجلس انجام شده است وامیدواریم که دولت نیزدر این زمینه در حوزه اجرا موفق باشد.

وی در خصوص خانه تکانی سیاسی مجلس برای ورود به سال جدید نیز گفت:مجلس نهم از لحاظ سیاسی کارهای خوبی انجام داد،یکی ازاقدامات مجلس این است که نگاه سیاسی حاکم بر عرصه بین الملل بر اثر نگرش و فشار استکبار جهانی کمرنگ شود و مجلس نگاه آن ها در اذهان عامه و اندیشمندان جامع بین الملل اصلاح کند.

افتخاری گفت:در بحث هسته ای مصوبه ای داریم که یک فوریت ان تصویب شده وامیدواریم تا آخر سال بتوانیم ان را کامل کنیم تا دشمن نتواند بر تیم مذاکره کننده هسته ای فشار وارد کند تا برکات این را در عرصه سیاست برای سال آینده ببینیم.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل خوب مجلس و دولت تا جایی که امکان داشته در سال 93 صورت گرفته است تا با دولت همراهی کند.

وی افزود:امیدواریم دولت نیز گاهی مطالبی را که مطرح و یا گاهی اوقات سخنرانی هایش،اظهار نظرهایی که نه در شان دولت و نه شان مردم و نه مجلس و نظام است را انجام ندهد و از آن پرهیز کند.

این نماینده گفت:دولت باید همراهی خوبی با مجلس شورای اسلامی داشته و همچنان که مجلس تعامل خوبی با دولت دارد و بدون لحاظ نظر دولت هیچ مصوبه ای را مجلس به قانون تبدیل نمی کند با مجلس همکاری داشته باشد.

وی با اظهار امیدواری بر اینکه که پایان سال اینده که سال انتخابات مجلس است رسانه ها با بیان دقیق عملکرد و خدماتی که مجلس انجام داده و انعکاس دقیق ان از طرف رسانه ها باعث خشنودی مردم و امیدواری ان ها شوند.

وی تاکید کرد:البته انتظار نداریم که رسانه ها بزرگ نمایی کنند ولی انتظار داریم که واقعیت را به جامعه منتقل کرده و مردم بتوانند تصمیم گیری خودشان را داشته باشند وخدمتگذاران خود را برای مجلس بعدی انتخاب کنند.

29220

کد N771467

وبگردی