آفتاب

رسولی: همواره حمایت رهبری و مردم پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است

رسولی: همواره حمایت رهبری و مردم پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا کنون با حمایت رهبری و مردم به خوبی در صحنه مذاکره حاضر شده، اظهار کرد: امیدواریم تا انتهای مذاکرات نیز تیم مذاکره‌کننده با توکل بر خدا و استفاده از حمایت‌های رهبری و مردمی با هوشیاری کامل و دقت نظر به دنبال تامین حقوق ملت ایران باشد.

حسن رسولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای کشور مهمترین پرونده در حوزه روابط بین‌الملل و منافع ملی کشورمان است، اظهار کرد: پرونده گروگان‌های آمریکایی و قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل،‌ دو پرونده قبلی در زمینه روابط بین‌المللی بود و موضوع هسته‌ای سومین و مهمترین آنها محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: بحث دسترسی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای یکی از اهداف و برنامه‌های استراتژیک کشور ما است که با مانع تراشی بسیار زیاد و مقاومت برخی از قدرت‌های جهانی روبرو شده است که تیم مذاکره کننده هسته ای با اقدامات اقناع سازی سعی می‌کند مانع تبلیغات سوء‌ در این مسئله شود.این موضوع در سطح فراقوه‌ای قرار دارد و دولت ها در طول تصمیم‌گیری رهبری انجام وظیفه می‌کنند.

این عضو بنیاد باران همچنین با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده به استناد فتوای رهبری مبنی بر حرام بودن سلاح هسته ای در مذاکرات حضور یافت، خاطر نشان کرد: رهبری از اصل مذاکرات و همچنین تیم مذاکره کننده حمایت کردند. البته ایشان همواره هشدار داده‌اند که نباید از خدعه‌های طرف مقابل غافل بود و در آخرین اظهار نظر خود هم اشاره کردند مذاکرات دو مرحله‌ای مطابق با مصالح کشور نیست.

رسولی در ادامه خاطر نشان کرد: پیگیری روند موضع‌گیری مقام معظم رهبری نشان می دهد که ایشان بیشترین حمایت ها را از تیم مذاکره کننده داشته‌اند و این تیم با استفاده از پشتیبانی‌های رهبری و مردم و استفاده از نقدهای سازنده صاحب‌نظران مذاکرات را ادامه داده و توانسته در حد و اندازه منزلت و جایگاه ایران با اعتماد به نفس و ابتکار عمل در صحنه مذاکرات حاضر شود.

وی در پایان افزود: در عین حال من معتقدم نباید همه مسائل کشور را به نتایج مذاکرات پیوند زد.

انتهای پیام

کد N771465

وبگردی