آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

نمازی: کاهش قیمت نفت دلیل عمده عدم تحقق شعار سال بوده است

نمازی: کاهش قیمت نفت دلیل عمده عدم تحقق شعار سال بوده است

یک نماینده پیشین مجلس گفت: کاهش قیمت نفت و حالت انتظاری که در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران در کشور حاکم شده است از موانع تحقق شعار سال 93 بوده است.

محمد علی نمازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه شعار سال با عنوان اقتصاد، فرهنگ، مدیریت جهادی و عزم ملی چندان محقق نشده است، اظهار کرد: دلیل عمده تحقق شعار سال 93 کاهش شدید قیمت نفت بود. چراکه بودجه دولت عموما وابسته به قیمت و درآمدهای نفتی است و نوسانات اخیر در این حوزه باعث بحران اقتصادی شده است.

وی افزود: جای امیدواری بود که با حل موضوع هسته‌ای و لغو تحریم‌ها جهشی از لحاظ اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد که البته همین امیدواری از جهاتی در حوزه اقتصاد تاثیرگذار بوده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته همه منتظر بودند که هر چه زودتر نتیجه مذاکرات مشخص شود، تصریح کرد: بیشترین وقت دولت صرف سیاست خارجی و حل موضوع هسته‌ای شده است.

وی در ادامه به نابسامانی های به ارث مانده از دولت گذشته اشاره کرد و گفت: برخی معتقدند این وضعیت و نیز بد اجرا شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها باعث ایجاد شرایط سخت برای دولت یازدهم بوده است که این امور می‌تواند از عوامل عدم تحقق شعار سال 93 باشد.

نمازی همچنین به سوالات نمایندگان مجلس از وزاری دولت اشاره کرد و گفت: وزرا و مسئولین دولت باید وقت کافی برای فکر کردن به راه‌های مناسب و اجرایی اهداف و برنامه‌های خود را داشته باشند در حالی که با طرح سوالات بیش از حد از وزرا مانع موفقیت وزرا و دولت در تحقق شعار سال 93 شده‌ایم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه بخش دیگر شعار سال مربوط به فرهنگ بوده است، گفت: اولین نیاز یک جامعه اقتصاد است و عالی‌ترین نیاز جامعه فرهنگ است.

نمازی با بیان اینکه گرفتاری‌ها در حوزه اقتصاد و مذاکرات هسته‌ای تا اندازه‌ای وقت دولت و قوای دیگر را گرفته بود که کمتر فرصت شده است به مباحث فرهنگی توجه شود، افزود:‌ ابتدا باید نیازهای ابتدایی جامعه مثل اقتصاد و امنیت جواب داده شود چون در‌آن صورت است که جامعه خودش آماده می‌شود که به نیازهای عالی‌تر توجه کند البته در این حوزه نیز شرایط بهتر از گذشته بوده است و در زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف در کشور و دستاوردهای دانشجویان در مسابقات بین‌المللی دستاوردهای چشم‌گیری داشته‌ایم.

انتهای پیام

کد N771440

وبگردی