آفتاب
سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا:

در توافق احتمالی باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود

در توافق احتمالی باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در توافق احتمالی باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود، ابراز امیدواری کرد که توافق احتمالی تا 4 فروردین و با رعایت چارچوب‌ها و خطوط قرمز حاصل شود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پیش‌بینی از نتیجه این دوره از مذاکرات گفت: ما به آینده مذاکرات خوش‌بین هستیم و امیدواریم به نتیجه برسد، این مطالبه مردم است.

وی در عین حال تاکید کرد که توافق احتمالی باید با حفظ چارچوب‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری و رعایت خطوط قرمز به دست آید و مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا ما از دستیابی به توافق و حفظ حقوق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا چند روز آینده به نقطه مثبتی برسد و تمامی شرایط ایران در آن لحاظ شود.

به گفته سبحانی‌نیا، در توافق احتمالی باید حقوق هسته‌ای ایران و چرخه سوخت در نظر گرفته شود و موارد مطروحه در مورد فردو، نطنز و آب سنگین اراک مورد توجه قرار گرفته شود.

وی همچنین گفت که نباید در مذاکرات به مساله موشکی ایران و سایر مواردی که به موضوع هسته‌ای ربطی ندارد ورود پیدا کنند و در عین حال برداشتن تمامی تحریم‌ها در توافق مدنظر قرار گرفته شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از دستیابی به توافق ابتدایی تا 4 فروردین، تاکید کرد که این کار پیچیده‌ای است البته باز هم ما کاملا خوش‌بین برای دستیابی به نتیجه مثبت نیستیم ولی امیدمان را نیز از دست نمی‌دهیم.

انتهای پیام

کد N771410

وبگردی