آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

اظهارات جان کری در مورد سوریه به معنای شکست حمایت از تروریسم است

اظهارات جان کری در مورد سوریه به معنای شکست حمایت از تروریسم است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تمایل این کشور برای گفت‌وگو با رئیس جمهور سوریه گفت که این اظهارات به معنی شکست حمایت از تروریسم و مداخله و تجاوزگری در کشور سوریه است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا در واکنش به اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تمایل این کشور برای مذاکره با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: اظهارات جان کری به معنای اعلام شکست سیاست‌های سلطه گرانه و مداخله جویانه آمریکایی‌ها در مسائل داخلی سوریه است.

وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از بیش از سه سال دخالت تهدید و تجهیز تروریست‌ها و حمایت از گروه‌های ترورسیتی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که بدون مذاکره با دولت سوریه نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند و هیچ کدام از سیاست‌هایشان اجرایی نمی‌شود.بر همین اساس می‌توان گفت که اظهارنظر وزیر امور خارجه آمریکا شکست حمایت از تروریسم و مداخله و تجاوزگری در کشور سوریه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه حل بحران سوریه احترام به ملت و دولت سوریه از طریق مذاکره است.

نقوی حسینی با تاکید بر این که در شرایط فعلی باید از طریق مذاکره به حل بحران سوریه ورود پیدا کرد گفت: در حال حاضر بهترین فرصت است که جمهوری اسلامی سیاست گذشته‌ی خود در مورد انجام مذاکره برای حل بحران سوریه را همچون گذشته دنبال کند جمهوری اسلامی محق این است که نقش خود را در ایجاد مقدمات مذاکرات سیاسی ایفا نماید.

وی همچنین لزوم پایبندی کشورها به قطع‌نامه‌های شورای امنیت در مورد مبارزه با تروریسم را ضروری خواند و گفت: آمریکایی‌ها همچون تجارب گذشته در این مورد عهد شکن هستند و به تعهداتشان عمل نمی‌کنند. اکنون باید آنها دست از لجاجت برداشته و دیگر از گروه‌های تروریستی حمایت نکنند.

به گفته‌ی وی، باید موضوع وتو مصوبات بین‌المللی برداشته شود تا شرایط برای مذاکره و گفت‌وگو در سوریه فراهم شود.

انتهای پیام

کد N771405

وبگردی