آفتاب

اظهارات‌ آلن ایر در خصوص مذاکرات

 اظهارات‌ آلن ایر در خصوص مذاکرات

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در هفته جاری تلاش بیشتری برای رسیدن به تفاهم سیاسی انجام خواهد شد.

خبرگزاری فارس: «آلن ایر»، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 گفت واشنگتن در هفته جاری برای رسیدن به تفاهم سیاسی تلاش خواهد کرد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای از یکشنبه 24 اسفند ماه در لوزان سوئیس و با دیدارهای «علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز » وزیر انرژی آمریکا و نیز معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا آغاز شد که به مدت بیش از 3 ساعت و نیم طول کشید.

دوشنبه 25 اسفندماه نیز «محمدجواد ظریف» و «جان کری» وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه «سید عباس عراقچی» و «وندی شرمن» معاونان وزرای خارجه، «علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا و نیز «حسین فریدون» دستیار ویژه رییس جمهور، در «لوزان» سوئیس بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و به مدت 5 ساعت مذاکراتی فشرده داشتند.

پس از آن «ظریف» به همراه معاونان خود و نیز «حسین فریدون» راهی بروکسل شد تا با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان دیدار و گفت‌وگو کند. در همین حال، رایزنی‌های فنی بین «صالحی» و «مونیز» در لوزان در جریان بود.

وزیر امور خارجه کشورمان دربروکسل پس از دیدار با فدریکا موگرینی با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس وارد رایزنی و گفت‌وگو شد.

پس از آن در ساعت 21:30 به وقت تهران، نشست مشترک محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی با شرکت همتایان ظریف از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان در بروکسل آغاز شد و این نشست پس از 3:30 دقیقه به پایان رسید.

امروز (سه‌شنبه) دور جدید مذاکرات بین ظریف، کری، عراقچی، روانچی، شرمن، فریدون، صالحی و مونیز از در لوزان سوئیس در ساعت 11 از سر گرفته شد. ساعت 11:50 مذاکرات فنی دو جانبه بین صالحی و مونیز آغاز شد و هم‌چنین مذاکرات ظریف و کری و معاونانش پس از دو ساعت در ساعت 13 به پایان رسید.
کد N771361

وبگردی