آفتاب

86مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال/ انتقال 20 مصدوم به بیمارستان فارابی

86مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال/ انتقال 20 مصدوم به بیمارستان فارابی

تعداد کل مصدومان در سراسر ایران به 86 نفر رسید.

سخنگوی اورژانس کشور به واحد مرکزی خبر گفت: از صبح امروز تا کنون 86 مصدوم به علت حوادث چهارشنبه آخر سال به مراکز درمانی منتقل شده اند.از این تعداد، دو نفر خانم و 84 نفر آقا هستند.

مجتبی خالدی با بیان اینکه بیشتر مصدومان در گروه سنی 13 تا 18 سال قرار دارند گفت: در این افراد کودکی دو ساله و همچنین فردی 32 ساله نیز به علت مصدومیت به مراکز درمانی منتقل شده اند.

خالدی گفت: بیشتر آسیب دیدگی این مصدومان سوختگی از ناحیه دست و چشم است و هم اکنون 12 نفر از آنان در بخش های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان‌ها بستری شده اند. بیشتر مصدومان در استان‌های فارس و تهران هستند.


دو كشته بر اثر انفجار مواد محترقه
مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت : تاکنون دو نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه جان باختند.

سعید شریف زاده در جمع خبرنگاران در مرکز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران گفت: تا این لحظه بر اثر انفجار مواد محترقه دو پسر نوجوان 15 و 16 ساله در منطقه عبدل آباد و پاسگاه نعمت آباد تهران فوت کردند.

او گفت: یکی از این فوت شدگان بر اثر شدت موج انفجار از پشت بام ساختمان به خیابان پرت شد و در دم جان باخت و نفر بعدی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد. این انفجار همچنین یک مصدوم دیگر داشت که هم اکنون در بیمارستان تحت درمان است.


مراجعه 20 مصدوم حوادث چهارشنبه سوري به بيمارستان فارابي
تا ساعت 19 و 45 دقیقه، 20 مصدوم حوادث چهارشنبه سوری به اوراژانس بیمارستان چشم پزشکی فارابی مراجعه کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دو نفر از این مصدومان خانم و 18 نفر دیگر آقا هستند که از این تعداد سه نفر کودک هستند.

مسئولان بیمارستان چشم پزشکی فارابی توصیه کردند در صورت بروز حادثه برای شهروندان به هیچ عنوان حادثه دیدگان چیزی نخورند تا به مراکز درمانی انتقال یابند، همچنین همراهان بیمار هیچ قطره ای به چشم بیماران نریزند.

سه نفر از مصدومان به علت شدت جراحت وارده تحت درمان هستند اما بقیه تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

چهارشنبه پايان سال در منطقه صادقيه
چهارشنبه پایان سال در برخی از محلات صادقیه با حضور خانواده ها ، جوانان و نوجوانان در حال برگزاری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آمد و شد در این منطقه به صورت عادی انجام و صدای ترقه در جای جای خیابان صادقیه شنیده می شود.

برخی از خانواده ها در کنار فرزندانشان آتش روشن کردند و برخی نیز بالن به آسمان فرستادند.

ماموران انتظامی با گشت های موتوری در محله های منطقه صادقیه حضور دارند.


انتقال پنج مصدوم به بيمارستان سوانح سوختگي شهيد مطهري تهران
پنج مصدوم به دلیل به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تهران منتقل شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، از ابتدای شامگاه اخرین شب چهارشنبه سال تاکنون پنج نفر به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل شده اند که مصدومیت دو نفر از انان بین 75 تا 50 درصد گزارش شده است.

پایتخت در شب چهارشنبه آخر سال آرام است

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی تهران بزرگ اعلام کرد: فضای حاکم بر مناطق مختلف شهر تهران در شب چهارشنبه آخر سال آرام است و تاکنون سانحه قابل توجهی روی نداده است.

به گزارش ایرنا، معابر و مناطق مختلف شهر تهران از جمله تهران پارس، رودکی، بازار، گلوبندک، اکباتان، شهرک غرب و حافظ آرام هستند و تاکنون گزارش سانحه قابل توجهی در این مناطق به سامانه پلیسی 110گزارش نشده است. این درحالی است که در سالهای گذشته تا این ساعت بیش از چندصد گزارش مردمی به این سامانه اعلام می شد.

براساس این گزارش تاکنون شب چهارشنبه آخر سال پنج مجروح برجای گذاشته که سه نفر از آنها به دلیل شدت جراحات به بیمارستان انتقال یافته و دو نفر دیگر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

این مرکز خاطرنشان کرد که شهروندان توصیه های پلیس در خصوص جلوگیری از حوادث ناگوار شب چهارشنبه آخر سال بویژه طرح کوچه محوری را جدی گرفته که منجر به کاهش حوادث شده است.

شب چهارشنبه آخر سال در استانها

گزارشها از سراسر کشور حاکیست حوادث شب چهارشنبه آخر سال، در مقایسه با سال گذشته تا ساعت 20 امشب کاهش داشته و از اکثر استانها تاکنون گزارش حادثه مخابره نشده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر، تاکنون 6نفر از مصدومان شب چهارشنبه آخر سال در اردبیل به بیمارستان انتقال یافته اند.

سرهنگ شهبازی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: مصدومان امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که آمار نهایی متعاقبا اعلام می شود.

او  همکاری مردم و تولید و پخش برنامه های مختلف از صداوسیما را در کاهش مصدومان امسال بسیار موثر دانست و از این بابت ازسازمان صداوسیما قدردانی کرد.

تا کنون بیشترین از استان البرز از آسیب دیدگی و خسارتها ناشی از آتش بازی گزارش شده است.

رییس بیمارستان مدنی البرز می‌گوید: از عصر سه شنبه تا ساعت20 دوازه نفر بر اثر سوختگی ناشی از پرتاب مواد محترقه به این بیمارستان منتقل شده اند. گفته می شود یک مورد از آسیب دیدگان در آی سی یو بستری است و وضع جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

همچنین سلیمی رییس مرکز فوریتهای پزشکی و اورژانس استان البرز گفت: در چهار حادثه مختلف در کرج و محمد شهر چهار مرد 43، 21 و دو جوان 17 ساله با پرتاب مواد محترقه دچار سوختگی شدید و به بیمارستانهای مشکین دشت و مدنی منتقل شدند .

همچنین شهبانی مدیر آتش نشانی کرج اعلام کرد یک مغازه سوپر مارکت در مهرشهر با پرتاب مواد محترقه دچار آتش سوزی شد که خوشبختانه این حادثه آسیب جانی نداشت و تنها خسارت مالی به مغازه وارد شده است.

47282

کد N771357

وبگردی