آفتاب
طبق نظرسنجی سی‌ان‌ان:‌

69 درصد مردم آمریکا با مذاکرات هسته‌ای موافقند

69 درصد مردم آمریکا با مذاکرات هسته‌ای موافقند

یک نظرسنجی که اخیرا توسط سی‌ان‌ان انجام شده است نشان‌دهنده‌ آن است که 69 درصد مردم آمریکا با مذاکرات دیپلماتیک مستقیم با ایران برای دستیابی به توافق هسته‌ای موافقند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با بیان این که طبق نظرسنجی انجام شده توسط این شبکه، اغلب آمریکایی‌ها از مذاکرات هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند، نوشت: 49 درصد از مردم آمریکا معتقدند که نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه برای هشدار به مقامات ایران که هرگونه توافق هسته‌ای به تأیید کنگره نیازمند است، امری غیرضروری و نوعی تندروی بوده است. این در حالی است که تنها 39 درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که این نامه بر تلاش دولت اوباما برای دستیابی به توافق هسته‌ای اثر منفی خواهد گذاشت.

در ادامه این گزارش آمده است:‌ مذاکرات دیپلماتیک مستقیم با ایران به طور قابل توجهی مورد حمایت مردم آمریکا است به طوری که 69 درصد مردم آمریکا با آن موافق و 29 درصد نیز مخالف آن هستند.

هم‌چنین 67 درصد از دموکرات‌ها معتقدند که ارسال این نامه به مقامات ایران نوعی تندروی بوده است درحالی‌که 52 درصد جمهوری خواهان می‌گویند ارسال نامه، اقدام مناسبی بوده است. 32 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند این نامه در روند مذاکرات ایران و آمریکا تأثیر منفی خواهد داشت و 39 درصد نیز معتقدند این نامه هیچ گونه اثری بر مذاکرات نخواهد داشت.

بر اساس این نظرسنجی اعتماد بیش‌تری برای حل مشکلات اصلی چه مربوط به مسائل داخلی و یا روابط خارجی آمریکا به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نسبت به جمهوری‌خواهان کنگره دارند.

حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار کرده‌اند که به اوباما در حل مسائل و مشکلات بزرگ داخلی و خارجی آمریکا اعتماد کامل دارند.

نظرسنجی شبکه‌ سی‌ان‌ان از طریق تلفن و از تاریخ 13 تا 15 مارس میان یک هزار و نه آمریکایی انجام شد.

انتهای پیام

کد N771280

وبگردی