آفتاب

مرکل: در نشست مارس اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه نیستیم

مرکل: در نشست مارس اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه نیستیم

صدراعظم آلمان اعلام کرد: رهبران اتحادیه اروپا قصد ندارند در نشست ماه مارس سال جاری میلادی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به خاطر دخالتش در اوضاع اوکراین تصمیم‌گیری کنند اما این احتمال وجود دارد که این تصمیم‌گیری در ژوئن 2015 اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک با پترو پوروشنکو، همتای اوکراینی‌اش گفت: در نشست دو روزه اتحادیه اروپا که از روز پنجشنبه آغاز می‌شود، طرفین شرکت‌کننده درباره چگونگی تضمین تحقق کامل معاهده صلح مینسک که ماه گذشته میلادی به امضا طرفین درگیر اوکراینی رسید، به گفت‌وگو می‌پردازند.

وی ادامه داد: همواره این مساله مطرح است که اگر نقض گسترده این معاهده صورت گیرد، درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تصمیم‌گیری می‌شود اما اولویت اصلی ما در نشست قریب‌الوقوع اتحادیه آمریکا این مساله نیست. اقدامات لازم برای اعمال تحریم‌های بیشتر در نشست پنجشنبه اتحادیه اروپا صورت نمی‌گیرد بلکه از نظر سیاسی این مساله مورد بحث قرار گرفته و تصمیم احتمالی در ژوئن اتخاذ می‌شود.

رهبران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا تا ژوئیه سال جاری میلادی تصمیم نهایی برای تمدید تحریم‌ها علیه بخش‌های اقتصادی روسیه از جمله بانک‌ها و صنعت نفت این کشور اتخاذ می‌کنند.

پوروشنکو نیز به خبرنگاران گفت که وی و مرکل توافق کرده‌اند که هیچ جایگزینی برای معاهده صلح مینسک میان مخالفان شرق اوکراین و دولت کی‌یف وجود ندارد.

روزنامه بیلد آلمان به نقل از پوروشنکو نوشت: این توافق یک ماهه تاکنون کارایی نداشته و پوروشنکو مخالفان را همچنان به حمله به مواضع دولتی متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N771223

وبگردی